SKULA, L. Pedálová skupina Formule Student [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. .
Student Bc. Libor Skula si vybral téma své diplomové práce na základě svého působení v týmu Formule Student a zájmu o řešenou problematiku s cílem navrhnout konstrukčně vhodnější řešení pedálové skupiny vozidla a dovézt jej přes stadium výroby až k použití na nově stavěném vozidle. Na práci pracoval od jejího zadání, pracoval do značné míry samostatně a využíval dohodnuté konzultace u vedoucího práce. V průběhu práce zohledňoval návaznosti jak na požadavky mezinárodních pravidel studentské formule, tak na související konstrukční části vozidla, vznikající v průběhu technických konzultací a schůzek týmu. Zároveň student v práci důsledně zohledňoval hledisko dostupné technologie výroby a přijatelných finančních nákladů. Na výsledcích práce je nutné ocenit nejen vzniklé řešení s lepšími vlastnostmi, ale také skutečnost, že díky postupu prací diplomanta byla navržená pedálová skupina vyrobena a zkompletována v termínu požadovaném pro úspěšnou stavbu nové evoluce vozidla Dragon 3 pro nadcházející sezónu. Cíle diplomové práce byly splněny nad rozsah daný zadáním, diplomovou práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Diplomová práce Bc. Libora Skuly přináší ucelené řešení pedálové skupiny formulového vozidla od návrhu nových konstrukčních variant jednotlivých komponent přes jejich analýzu a hodnocení až po výrobu jednotlivých dílů a montáž kompletního celku, jak je možné zjistit ze závěru práce. Z úvodní rešeršní části je zřejmé, že se diplomant v této problematice vyzná a má v ní dobrý přehled. U konstrukčního návrhu pedálové skupiny diplomant prováděl nejen tvarovou úpravu jednotlivých částí, ale i zásadní koncepční změny vedoucí ke zlepšení požadovaných vlastností výsledné konstrukce. Jde např. o přechod od vodorovně uložených brzdových a spojkových válců k válcům šikmým s řadou výhod, nebo např. o způsob vymezování axiální vůle pedálů. Přechod diplomanta od první navrhované konstrukční varianty až k poslední u navrhovaných dílů je logicky podložen a opírá se o výsledky simulačních analýz i dobrý technický úsudek. Vybrané finální konstrukční řešení se jeví jako nejvhodnější z posuzovaných variant. Na práci je potřeba ocenit rovněž skutečnost, že diplomant přihlíží nejen ke konstrukčním stránkám řešení, ale i k technologii výroby a její finanční náročnosti, stejně jako tomu je v technické praxi. Po formální stránce je práce členěna logicky a přehledně, jednotlivé kapitoly na sebe obsahově navazují. Po stylistické stránce je text jasně srozumitelný s velmi dobrou úrovní technického vyjadřování. V práci se vyskytují pouze ojediněle pravopisné chyby. Cíle diplomové práce byly splněny nad rozsah vyžadovaný zadáním, diplomovou práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 65271