BALAN, P. Využití AI pro návrh učebních osnov kybernetické bezpečnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2025.

Posudky

Posudek vedoucího

Dzurenda, Petr

Prezentační úroveň závěrečné práce a její rozsah je na dobré úrovni. Z formálního hlediska je práce také na velmi dobré úrovni. Práce obsahuje pouze malé množství formálních chyb. Práce studenta s literaturou je na dobré úrovni. Výsledky práce mohou být využity v projektech zaměřených na vzdělávání v oblasti kybernetické bezpečnosti, jako jsou i např. aktuálně řešené EU projekty na VUT typu REWIRE či Digital4Security. Konzultace se studentem probíhala na základě iniciativy vedoucího práce. Student plnil úkoly definované vedoucím práce a reportoval progres prostřednictvím emailů. Všechny úkoly plnil student svědomitě a pečlivě. S výsledky práce jsem velmi spokojen. Celkově hodnotím práci známkou A, 97 bodů.

Navrhovaná známka
A
Body
97

Posudek oponenta

Ricci, Sara

Práce integruje optimalizační techniky strojového učení (ML) a celočíselného lineárního programování (ILP) do vyvinuté webové aplikace pro automatizovaný návrh kariérních cest v kybernetické bezpečnosti. Tento úkol považuji za splněný. Vyvinutá aplikace je na velmi dobré úrovni, algoritmus ML přiřazuje dovednosti uživatele a mechanismus ILP umožňuje automatické filtrování kurzů tak, aby pokryly chybějící dovednosti v konkrétním profilu ECSF. Text práce je dobře napsaný, srozumitelný a bez významných chyb. Pozitivně hodnotím, že je práce napsána v angličtině. Použití literatury je na dobré úrovni. Celkově hodnotím tuto práci a její výsledky jako vysoce kvalitní. Proto doporučuji práci k obhajobě se známkou A / 92b.

Navrhovaná známka
A
Body
92

Otázky

eVSKP id 167343