ZAHÁLKA, D. Hra v Unity [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Starka, Tomáš

Student nastudoval některé metody procedurálního generování. Za plus považuji, že je nepoužil jen k tvorbě herní mapy, ale i na tvorbu některých grafických efektů. Dále nastudoval a implementoval navigační algoritmy a další metody potřebné k obzvláštnění her tohoto žánru. Student implementoval i tzv. "meta progression" ve formě obchodu mezi jednotlivými herními sezeními a RPG systém vhodný pro tento typ her. Za další drobné plus považuji soubojový systém, který využívá animačních snímků místo zjednodušeného "damage on touch".

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Informace k zadání Student měl za úkol vytvořit jednoduchou 2D hru v enginu Unity. Jako žánr si zvolil "rogue-like" na styl hry Vampire Survivors. Zadání hodnotím jako průměrně obtížné. S výsledkem jsem spokojen.
Práce s literaturou Student si zdroje vyhledával především sám.
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace Student byl aktivní, pravidelně konzultoval. Na konzultace byl vždy připraven.
Aktivita při dokončování Student konzultoval pravidelně i v závěru. Práce byla dokončována s termínem odevzdání. Finální verzi jsem měl možnost vidět před odevzdáním.
Publikační činnost, ocenění
Navrhovaná známka
B
Body
85

Posudek oponenta

Vlnas, Michal

Celkově se jedná spíše o průměrnou práci, kde hlavním kladem je realizační část, která se zdá být celkem propracovaná. Záporem je však textová část, která je jazykově zpracována dobře, avšak obsahuje množství typografických chyb. Současně některé části by chtělo lépe vysvětlit pro lepší pochopitelnost. Celkově je práce dle mého názoru na hranici mezi C a D, nicméně přikláním se spíše ke stupni  C .

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Náročnost zadání Zadání hodnotím jako méně obtížné, vzhledem k prvkům jenž se v realizaci nachází.
Rozsah splnění požadavků zadání Zadání splněno ve všech bodech.
Rozsah technické zprávy Textová část celkově obsahuje zhruba 40 normostran, je tedy těsně na hranici minima.
Prezentační úroveň technické zprávy 75 Základní struktura práce je dobrá. Teoretická část je dostatečně podrobná. Návrh je relativně krátký, nicméně jsou popsány všechny důležité části. Kapitola implementace je nejdelší v celé práci, avšak stejně jsou zde některé části dle mého názoru nedostatečně popsány, zejména část o generování herní mapy. Autor zde popisuje, že výšková mapa postupně zvyšuje svoji hodnotu směrem ke středu mapy, což umožňuje simulovat nížiny až vrcholky hor. Avšak ve výsledné realizaci jsou dle mého názoru pouze dvě úrovně, tedy voda a země. Algoritmus 1 v sekci 4.2 pouze textově opisuje již řečené verdikty v odstavci nad ním a působí tedy zbytečně. Celkově je však většina práce pochopitelná po prvním čtení.
Formální úprava technické zprávy 60 Jazyková stránka práce je relativně dobrá, nacházím zde pouze minimální množství chyb nebo překlepů. Avšak z hlediska typografické stránky je práce spíše průměrná až podprůměrná. V textu je dostatečné množství obrázku, které často představují různá schémata, avšak všechny jsou rastrové a mnohdy očividně v malém rozlišení nebo zkomprimované tak, že se někdy i obtížněji čtou, např. obr. 2.8. Současně většina obrázků není referencována v textu, u některých proto nelze říci k čemu přesně se vztahují.  Na mnoha místech autor nevhodně odkazuje na některé objekty v práci, např. "... využívá Perlinův šum 2.3", "celulárních automatů 2.4", "viz 4.10" atd., kde není jasné k čemu se daný odkaz vztahuje (jestli to je obrázek, sekce, tabulka apod.).  Dále práce obsahuje spoustu drobných chyb typu špatné použití spojovníku/pomlčky, chybějící čárky resp. tečky ve výčtech. Na spoustě míst taktéž chybí nezalomitelné mezery.
Práce s literaturou 60 Práce cituje celkem 8 zdrojů. Všechny reprezentují odbornou literaturu, avšak u poloviny z nich chybí identifikátory (ISBN/ISSN/DOI). V textu jsou citace umístěny vhodně až na jednu výjimku. V sekci 2.3, konkrétně v podsekcích Perlinův šum, Simplexový šum a Waveletový šum není přítomna ani jedna citace do literatury.
Realizační výstup 88 Realizační část vypadá velmi dobře. Celkový koncept je velmi zajímavý, využívá procedurální generování na bázi několika různých technik, vytváří jednoduché AI pro nepřátelé a implementuje zajímavé herní mechaniky. Graficky je práce zpracována rovněž dobře. Nicméně nelze úplně jednoznačně odlišit, které části jsou převzaty formou assetů a které student vytvořil sám, zejména u grafických částí. Velmi kladně hodnotím přítomnost dynamicky měnících se zvuků ve hře.
Využitelnost výsledků Jedná se o práci kompilačního charakteru v prostředí Unity.
Navrhovaná známka
C
Body
70

Otázky

eVSKP id 155959