PRÁT, M. Automatizované měření akustického výkonu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2016.
Student začal pracovat na bakalářské práci již v akademickém roce 2014/15 a úspěšně implementoval většinu požadovaných funkcí. I když rozhraní vytvořeného sešitu pro Excel tomu nenapovídá, obsahuje poměrně rozsáhlý kód jazyka VBA. V tomto roce ovšem příliš nepokročil, výsledný sešit pro Excel je pro neseznámeného uživatele nepřehledně naformátovaný. Funkčnost aplikace nebyla ověřena pomocí měření akustického výkonu reproduktorových soustav, jak bylo požadováno v zadání, nicméně je funkční a splňuje požadavky uvedené zadání. Úroveň samotného textu práce je ovšem nutné hodnotit jako nedostatečnou. Mezi největší nedostatky patří scházející zadání, forma obsahu, formátování odstavců, použití různých fontů, špatná organizace kapitol, špatné číslování rovnic, scházející citace, přesněji řečeno scházející seznam literatury atd. Popis algoritmů je nedostatečný, v podstatě reprezentovaný pouze vývojovým diagramem, v některých případech nečitelným.
Bakalářská práce pana Práta je opravdu děsivé počtení, protože student nedodržuje snad žádnou ze obvyklých zásad pro psaní technických textů. V textu je několik desítek podkapitol, ale většina z nich obsahuje jen jednu jedinou větu. Kapitoly 4 a 5 jsou nelogicky zařazeny na konci práce. V elektronické verzi chybí povinný list se zadáním, takže student uvedl klamavé informace v Prohlášení o shodě listinné a elektronické verze práce. Co je však nejhorší, čtenář se ani nedozví, co vlastně student měl dělat a co udělal. V textu chybí bližší vysvětlení účelu normy, podle které měly výpočty probíhat. V kapitole 3 věnované vlastnímu řešení student uvádí vývojové diagramy jeho programu, komentář k nim je však zkratkovitý a samotné diagramy jsou mnohdy deformované a nečitelné. V práci zcela chybí ověření funkčnosti či příklad výsledků programu, takže nelze posoudit, do jaké míry bylo zadání splněno. Z těchto důvodů doporučuji, aby práce byla studentovi vrácena k dopracování.
eVSKP id 85231