KOUDELÍK, J. Matematický model motoru F1 podle pravidel 2026 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.
Bakalářská práce pana Jířího Koudelíka se zabývá tvorbou matematického modelu motoru Formule 1 podle pravidel vstupujících v platnost v roce 2026. Samotná práce vyžadovala, aby se student seznámil s pravidly FIA pro danou kategorii závodů, pochopil fungování moderních přeplňovaných zážehových spalovacích motorů a v neposlední řadě pochopil tvorbu matematických modelů spalovacích motorů. Student pracoval samostatně a sám se s pomocí dostupné dokumentace naučil pracovat se simulačním programem Lotus Engine, ve kterém vytvořil funkční matematický model motoru. Jediné co se dá studentovi vytknout je, že samotný text jeho práce neodráží náročnost a všechnu práci kterou student během řešení své práce udělal. Každopádně pan Koudelík již od začátku přistupoval k řešení své bakalářské práce zodpovědně a postupně s využitím potřebných konzultací splnil všechny body zadání. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Bakalářská práce pana Jiřího Koudelíka se zabývá problematikou pravidel pro pohonné jednotky vozů formule 1 nově platných od roku 2026. První rešeršní část je po obsahové stránce stručná, ale zato věcná a výstižná. Nicméně uvedené téma je velmi zajímavé a práce je psaná natolik čtivou formou, že by čtenář jistě ocenil některé kapitoly dále rozvinout. Student při řešení práce pracoval s omezeným množstvím literárních zdrojů, což je dáno především specifickým zaměřením zadaného úkolu. Další část práce se již věnuje sestavení 1D simulačního modelu. Nutno zmínit, že pro zvládnutí této části práce student musel nejprve pečlivě nastudovat vysoce odborný technický text jakým jsou technické regule FIA a na základě jejich správného výkladu si stanovit vstupní parametry do výpočtového modelu. Z uvedenými postupy a závěry lze souhlasit. Je třeba podotknout, že práce si neklade za cíl věrohodně simulovat reálný motor F1, což v díky neznalosti celé řady potřebných parametrů, které jsou součástí přísně utajovaného know-how jednotlivých týmu v podstatě ani nelze, ale skutečnou hlavní snahou je za předpokladu určitých zjednodušení prozkoumat teoretický potenciál motoru, který by mohly umožnit nová technická pravidla. V práci nechybí kritické zhodnocení uvedených postupů a vyvození adekvátních závěrů. Práci bych hodnotil jako velmi zdařilou. Cíle byly splněny v plném rozsahu a práce je tedy doporučena k obhajobě
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 149733