BEDNÁŘ, L. Řízení pohybu rotačního inverzního kyvadla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.
Diplomant Ladislav Bednář se věnoval řízení pohybu rotačního inverzního kyvadla. Zadání práce lze považovat za velmi náročné. Diplomant si optimálně rozvrhl svoji práci na celou dobu řešení dané problematiky, pracoval soustavně a svědomitě. Dle vlastního uvážení se zúčastňoval pravidelných konzultací, na které přicházel vždy připravený. V období uzavření univerzity probíhaly konzultace formou video hovorů. Z časových důvodů nedošlo k osazení a oživení měniče pro řízení BLDC motoru a sestavení celého reálného přípravku rotačního inverzního kyvadla. Práce proto může působit neuceleným dojmem. Úspěšně byla provedena implementace algoritmu vektorového řízení BLDC motoru na platformě CompactRIO. Navržené algoritmy pro řízení inverzního kyvadla jsou funkční a byly testovány v simulacích. Při vypracování diplomové práce diplomant, dle mého názoru, prokázal výborné inženýrské schopnosti. Navrhuji hodnocení A 92.
Student Bc. Ladislav Bednář vypracoval diplomovou práci na téma Řízení pohybu rotačního inverzního kyvadla. Tato práce má velmi dobrou prezentační úroveň a svoji délkou odpovídá stanovenému rozsahu. Po grafické stránce je diplomová práce zdařilá, obrázky a grafy jsou čitelné a psaný text srozumitelný. Vzhledem k jazyku práce (Slovenština) nemohu zcela posoudit mluvnickou úroveň textu. Kapitoly jsou logicky členěny a sledují cíle stanovené v zadání práce. V rámci řešení diplomové práce student nastudoval složitou problematiku modelování rotačního kyvadla. Dynamický model soustavy včetně odvozených zjednodušených rovnic je převzatý z jednoho zdroje. Studentem přidaná hodnota spočívá v implementaci modelu této soustavy v prostředí Matlab Simulink a to nejen ve formě nelineárních stavových rovnic, ale i fyzického modelu v Simscape toolboxu uvedeného na konci práce. Studentem vytvořené 3D modely reálného kyvadla jsou tak přímo řízeny v prostředí Matlab Simulink. Další část práce se zabývá vývojem výkonové elektroniky a realizací řízení BLDC motoru. Problematika návrhu výkonové a řídicí elektroniky motoru je probrána do značné hloubky a to včetně termální analýzy ztrátového tepla výkonových součástek. Funkčnost navržených součástí bohužel není v práci nikde prezentována. V závěru je v krátkosti popsán 3D model kyvadla a jeho modelování pomocí Simscape toolboxu. Přestože jsou závěrečné části diplomové práce velmi dobře napsány, tak působí nedokončeným dojmem a po nich následující závěr práce se objeví poměrně nečekaně. Diplomová práce Bc. Ladislava Bednáře splňuje všechny body zadání, ale k dokonalosti ji chybí prezentace celkového funkčního řešení. Množství odvedené práce je však nadprůměrné a rozchození celého modelu včetně návrhu hardwaru je za daných podmínek nad časové možnosti jednoho studenta. Celkově práci hodnotím stupněm B (85 bodů).
eVSKP id 127002