BLAŽEK, Š. Požáry baterií v elektromobilech [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Preisler, Lukáš

Bakalářská práce pojednává o požárech elektromobilů a je rozčleněna do 5 kapitol. První dvě kapitoly jsou zaměřeny na popis bateriových článků, včetně využitých materiálů a procesů, spojených s bateriemi. Třetí část popisuje jev thermal runaway, jeho příčiny a důsledky. Zbylé dvě kapitoly už jsou zaměřeny na samotné požáry elektromobilů. Nejprve příčiny a důsledky požárů elektromobilů, následně je práce opřena o data uplynulých požárů a výhled do budoucna. Téma práce je rešeršní, spíše méně náročné, ale aktuální a prozatím v něm není velké množství literárních zdrojů. Práce s citaci byla na slabší úrovni, některé zdroje neodpovídají textu a chybí větší využití zahraniční literatury. Některé teoretické pojmy mohly být šířeji popsány a některá fakta se v textu opakují. Cíle byly v práci splněny, ale zejména rešerše vzniku požárů elektromobilů mohla být pojata více do detailu. Formální stránka práce je na dobré úrovni. Student bakalářskou práci konzultoval. Celkově hodnotím práci dobře za C.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání C
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod D
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací D
Samostatnost studenta při zpracování tématu B
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Sitek, Tomáš

Cílem rešeršní bakalářské práce Štěpána Jamese Blažka bylo shrnout typy baterií používaných v elektromobilech, popsat jev označovaný jako thermal runaway a také srovnat počty požárů elektromobilů a vozidel s konvenčním motorem. V úvodu práce student zběžně uvádí princip fungování baterie a zmiňuje v automobilech nejčastěji používané typy. Následují kapitoly popisující typické příčiny požárů a bateriové systémy požární ochrany. V závěru student z dostupných statistických dat vyhodnotil pravděpodobnost požáru automobilu dle pohonu. Práce je uspořádána přehledně a logicky. Vložené tabulky mají jednotný styl, kvalita obrázků by mohla být vyšší. Práce je napsána na odpovídající jazykové úrovni, objevuje se zde přiměřený počet překlepů. Doporučil bych sjednotit označení obrázků (nyní označovaných stylem Obr. 1.1) a tabulek (Tab. 1-1) a také uvádět vysvětlení zkratek při prvním výskytu v textu. V obrázku 2.5 jsou pravděpodobně prohozena čísla na pravé ose y. Některé kapitoly jsou velice krátké a bylo by vhodnější je tedy sloučit. Počet zdrojů je přiměřený s vysokým podílem zahraniční odborných článků. Kapitola se statistikami požárů by dle mého názoru mohla být obsáhlejší a mohla by tak zahrnout údaje z většího statistického vzorku, např. z dalších států. Student splnil všechny předepsané náležitosti kladené na tento typ práce. Cíle práce byly splněny, a doporučuji ji k obhajobě s hodnocením velmi dobře/B.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 157449