PAVLIKOVSKÝ, V. Videosekvence pro podporu výuky zpracování zvukových signálů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.

Posudky

Posudek vedoucího

Balík, Miroslav

Student k řešení bakalářské práce po dlouhou dobu přistupoval velice vlažně. Bylo nutné nastudovat větší množství studijních materiálů na takové úrovni, aby byl student schopen jejich implementace v Matlabu a Simulinku. Základní návyky způsobu práce v Matabu a Simulinku student získával po nadměrně dlouhou dobu. Proto nebyly připraveny všechny požadované videosekvence zejména simulinkových modelů .

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění zadání C 36/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) D 13/20
Formální zpracování práce A 18/20
Využití literatury A 9/10
Navrhovaná známka
C
Body
76

Posudek oponenta

Schimmel, Jiří

Zadání bakalářské práce bylo poměrně jednoduché, student měl pouze v prostředí Matlab a v jeho součásti Simulink implementovat známé algoritmy prostorových hudebních efektů a metod konverze signálu v časové a kmitočtové oblasti a poté vytvořit instruktážní videa k těmto implementacím. Ze seznamu literatury je zřejmé, že student měl k dispozici literaturu, ve které byly všechny algoritmy popsány včetně ukázkových příkladů implementace v Matlabu. V první části bakalářské práce je poměrně povrchně popsáno sedm algoritmů hudebních efektů, z nichž jsou dále implementovány pouze čtyři. Tato část působí dojmem, že student nemá příliš dobré znalosti z oblasti číslicového zpracování signálů - například tvrzení, že impulsní charakteristika protostoru je vlastně nahrávka, kterou pořídíme po vybuzení prostoru šumem a jeho vypnutí (str. 14), nebo že na výstupu pásmového filtru, pokud je na jeho vstupu obecný zvukový signál, získáme harmonický signál (str. 21). Ve druhé části je prezentována implementace efektu panorama a Mooreova reverberátoru v Simulinku a algoritmu PSOLA a robotizace jako m-file. Efekt panorama je implementován ve zjednodušené podobě, Mooreův reverberátor, algoritmus PSOLA a robotizace jsou převzaté z literatury [7]. Poslední část práce na sedmi stranách popisuje, jak student pomocí aplikace pro snímání plochy vytvořil instruktážní videa pouze ke dvěma implementacím - efektu panorama a Mooreovu reverberátoru. Vzhledem k tomu, že toto byla stěžejní část práce a jedinný přínos studenta, měla být vytvořena videa k mnohem více implementacím a mnohem kvalitněji. Obraz měl být doplněn textovými nebo mluvenými komentáři, nudné pasáže, kdy uživatel mění velikosti oken grafů, měly být vystřiženy a nahrazeny statickým obrázkem výsledku atd. Zadání práce tedy bylo splněno velmi povrchně. Po formální stránce práce také není na dobré úrovni, schází seznam obrázků a tabulek, v textu je řada překlepů, předložek na konci řádků, ojediněle špatné vysázení odkazů atd. Některé překlepy bych označil za systematické, student např. neví, jak se správně píše "Fourier". V kapitolách 1, 2 a 3 nejsou téměř uvedeny odkazy na literaturu a to ani u rovnic a převzatých obrázků. Vzhledem k výše zmíněným připomínkám hodnotím práci známkou D - uspokojivě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků zadání A 20/20
Odborná úroveň práce D 30/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse E 10/20
Formální zpracování práce D 6/10
Navrhovaná známka
D
Body
66

Otázky

eVSKP id 32245