HAD, P. Vytvoření interaktivních programů pro podporu výuky zpracování signálů a obrazů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.
S prací Pavla Hada nejsem vůbec spokojená. Student přišel na konzultaci pouze párkrát na začátku semestru, pak se již neobjevil. Teoretická část práce je v podstatě plagiátem, protože je skoro celá téměř doslovně opsána z Wikipedie. I když ji autor místy i cituje, nepovažuji to za dostatečné pro bakalářskou práci. V praktické části byl student o něco málo úspěšnější a podařilo se mu v nejzákladnější podobě odevzdat jednotlivé aplety. Nicméně v nich řada věcí chybí a aplet lineární kombinace obrazů nejede ani dobře. Celá práce je napsána velmi stručně a nejsou v ní dostatečně popsány důležité části, proto nepovažuji cíle bakalářské práce za splněné a nedoporučuji práci k obhajobě.
Bakalářská práce p. Pavla Hada je věnována vytvoření čtyř interaktivních apletů pro zlepšení výuky zpracování signálů. Hned zkraje posudku bude vhodné konstatovat, že práce je nedostatečná. Konkrétnější výtky popíši dále. Práce od Úvodu po Závěr čítá pouze 19 stran. Student si pomáhá vložením volného řádku mezi jednotlivé odstavce a uváděním někdy zbytečných (triviálních) výpisů kódů. Abstrakt má jen dvě stručné věty, Úvod dvě méně stručné věty; chybí motivace, nástin obsahu práce atd. Jazykově je práce na docela dobré úrovni, ale dojem na každé straně kazí řada faktických i typografických problémů. Kapitoly 1 až 4 popisují postupně čtyři aplety. Rozsah i všeobecná úroveň kapitol postupně klesá. Zejména kapitoly 2 a 4 obsahují mnoho nepřesností, zavádějících vět a zejména neobsahují důležitá fakta a návaznosti. V práci chybí zmínka o tom, proč byl vybrán jazyk JavaScript a jaké má vlastnosti. Chybí obsah přiloženého CD. Pět z osmi zdrojů je Wikipedie. Na druhou stranu, student vytvořil čtyři aplety, z nichž dva se mi podařilo spustit. Autor v Závěru (!) píše, že v prohlížeči Firefox (bez udání verze) fungují všechny. V mé verzi nefungují. Dva fungující aplety jsou dost osekány a pro výuku jsou v tomto stavu nepoužitelné. Soudě podle popisu další dva nejsou na tom o mnoho lépe.
eVSKP id 101897