KEJVAL, O. Analýza vhodného letadla pro hašení lesních požárů v ČR [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.
Student Ondřej Kejval zpracoval bakalářskou práci, která se zabývá výběrem letadla pro hašení lesních požárů v České republice. Téma této práce se stalo velmi probíraným po požáru v Českém Švýcarsku v roce 2022, kdy se ukázalo, že letecká technika používaná v České republice nemusí být dostatečně efektivní při likvidaci tak rozsáhlého požáru. Je škoda, že se nepodařilo sehnat statistiky nasazení letecké techniky v roce 2022, což by obohatilo podkapitolu 4.2. Autor v závěru práce navrhuje jako vhodnou leteckou techniku pro hašení lesních požárů dva typy letounů a dva typy vrtulníků. Závěry práce představují logické řešení pro možnosti budoucího hašení rozsáhlých požárů v České republice. Práce je logicky uspořádána a její obsah splňuje zadání. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Zpracovaná bakalářská práce odpovídá požadavku zadání. Kontrola shody ukazuje max 4,8 % a odpovídá přejatým textům z leteckých předpisů či popisu letounů a nevykazuje stopy plagiátu. Student dodržel strukturu práce dle požadavku zadání.Z připomínek vybírám nevhodný překlad z angličtiny, kdy student uvádí „je v produkci“ namísto „vyrábí se“.V rámci kap. 2, při výpisu užívaných letadel postrádám detailnější popis aplikačního zařízení. Modelový případ řešení pro srovnání letoun vs. vrtulník není požár v Českém Švýcarsku typickým požárem, ale nelze vyloučit požáry velkého rozsahu v ČR. Při srovnání (tab. 19, str. 36) by bylo zajímavé i ekonomické hledisko, případně jiný modelový případ.Dále student zmiňuje zapojení letounů CASA, což by chtělo více rozvinout, včetně podmínek zapojování Armády ČR do činností IZS.Závěrem konstatuji, že práce naplňuje požadavky na bakalářskou práci, student vhodně uchopil dané téma, které lze i nadále rozvíjet, například hodnocením využitelnosti a efektivnosti navrženého řešení.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 149453