KUBZA, K. Studenti sobě - Studentské centrum Poříčí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2011.
Práci hodnotím jako velmi zdařilou a prokazující schopnost autora postoupit do další fáze svojí odborné přípravy. Student se ujímá řešeného tématu osobitým a svérázným způsobem, do řešeného území vstupuje s návrhem jasně odrážejícím principy soudobého architektonického výrazu. Otázky a náměty k obhajobě: Popište, co vedlo k volbě tak netradičního a neobvyklého objemově prostorového konceptu, existuje nějaký inspirační předobraz? Popište, jaké výhody spatřujete v koncepci pavlačového domu pro koncept studentských kolejí
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | Výrazným rysem přístupu studenta ke zpracování zadaného úkolu je vysoký stupeň samostatnosti, jasná koncepční představa, odvaha k experimentu |
Předložená práce se vyznačuje jasným a čistým architektonicko urbanistickým konceptem , architektonická forma staví navržený dům do polohy exponovaného výtvarného objektu v městské krajině. Pro prezentaci návrhu byl zvolen výrazný způsob grafického vyjádření, předností práce je tak vysoká úroveň výpovědní hodnoty grafických příloh
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | A | - autor volí poměrně náročný urbanisticko architektonický koncept, nicméně při bližším prostudování je tento zcela funkční a reagující na danosti řešeného území | |
Architektonické řešení | A | - poměrně náročný koncept výrazně prodražuje stavbu a tím i cenu ubytování, nicméně kladem práce je zřejmá snaha vyhnout se běžným až banálním konceptům prvoplánového řešení zástavy | |
Provozní řešení | A | - pokoje mají předsíňky, ale vstupy do hygienického zázemí jsou navrženy přímo z pokojů, což je hygienicky nevhodné - vstup na balkóny některých pokojů je složitý, roh se vstupem je totiž zastavěný pracovními stoly | |
Technicko konstrukční řešení | A | - nesouhlasí počty šikmých sloupů v přízemí (zakresleny v pohledech červeně), jsou rozdílné v půdorysu a v pohledech | |
Formální úroveň | A | - grafické zpracování studie je na vysoké úrovni, obzvlášť oceňuji grafiku řezů, jen vedle označení podlaží by bylo vhodné vložit také výškové kóty - naopak zvolená grafika východního pohledu poněkud potláčí skutečnou plasticitu objektu |
eVSKP id 39638