ŠKRLANT, J. Návrh komunikačního mixu pro event Hip Hop Kemp [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2014.

Posudky

Posudek vedoucího

Navrátilová, Ludmila

Otázky k obhajobě práce: 1. V návrhové části BP je uvedena tvorba virálního obsahu na sociálních sítích určenému cílovým zákazníkům. Jaká jsou základní kritéria pro zajištění virality? Uveďte příklad virální kampaně pro cílové zákazníky eventu. 2. Jaká je zpětná vazba hodnocení festivalu po skončení eventu od samotných účastníků? Mohou se i oni sami podílet na tom, jaké doprovodné aktivity budou součástí eventu v dalších ročnících?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Praktická využitelnost výsledků A
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji, včetně citací A
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Kejklíčková, Petra

Z bakalářské práce je zřejmé, že se autor do tématu skutečně pohroužil. Velmi oceňuji uvedení širších spojitostí v rámci komunikace festivalu, jako je politické prostředí či národnost návštěvníků. Jak student správně uvedl, pro projekt je podstatné, že je žánrový a navštěvuje ho tím pádem specifická cílová skupina. Není ho tedy možné komunikovat stejně jako festivaly typu Rock for People, které cílí na širší skupiny návštěvníků. Analýza je kvalitně zpracovaná a vyplývají z ní konkrétní hmatatelné kroky. Nicméně ne všechny lze však uvést do praxe, a to z toho důvodu, které autor popsal - společnost se potýká s problémy s cash-flow, které ovlivňují rozsah a načasování rozdělení budgetu (a to zejména v oblasti marketingu) a pak samozřejmě také personální zajištění projektu. K celé práci mám jen několik dílčích výhrad, které však neovlivňují celý přínos práce. Ten hodnotím velmi pozitivně. Student uvádí, že je existuje riziko přesunu polských návštěvníků na jejich vlastní festival (str. 59). Ze skušeností však víme, že Poláci mají české festivaly v čím dál větší oblibě, a to nejenom kvůli hudbě, ale také kvůli velmi uvolněnému a tolerantnímu prostředí, se kterým se u sebe doma v takové míře nesetkávají. Mnohem větší konkurenční nebezpečí podle mého názoru představuje spíše festival Hip hop žije, který se koná od loňska v Bratislavě. Nicméně konečný výsledek ale místo konání dalšího hiphopového festivalu neovlivňuje - stále je to relativně blízká konkurence. Autor také uvádí, že Facebook snížil viditelnost příspěvků stránek na pouhá dvě procenta (str. 60). Tato zpráva se na jaře tohoto roku rychle rozšířila odbornými médii, je však nutné dodat, že tato dvě procenta se uvažují pouze při určitém typu postů a chování fanoušků. Správce stránky, který efektivně pracuje se svým publikem, dokáže stále zaujmout až několik desítek procent fanoušků. To však nemění nic na faktu, že je organické promo na Facebooku stále těžší a těžší. Co se týče newsletterů (str. 65), doporučení je samozřejmě adekvátní a na místě. Opět se ale musí vzít v potaz specifická cílová skupina, která má tendenci se vymezovat vůči mainstreamu. Velký důraz by měl být kladen například na originální grafiku. V tomto případě se ale rozcházím s autorem v názoru na četnost newsletterů. Domnívám se, že dva newslettery týdně v sezóně předcházející festivalu, by mohly být pro návštěvníky obtěžující. Žijeme v době, kdy většina firem elektronické oběžníky zavádí, při jejich rozesílání je právě proto nutné více myslet na tento fakt, abychom přehlceného příjemce neodradili. Autor uvedl, že výraz Hip Hop Kemp denně vyhledává na 2400 lidí (str. 69). Je však třeba podotknout, že festival totožného jména se každoročně koná ještě v Brazílii, a tím pádem může dojít ke zkreslení výsledků. V doporučených aktivitách uvádí autor místo pro tvorbu grafity (str. 76). Tato aktivita na Hip Hop Kempu své zastoupení má. Jednak umělci každoročně přesprejují vrata hangáru a na své si přijdou i běžní návštěvníci, kteří mají k dispozici několik desítek metrů dlouhou legální stěnu. Sprejování mimo tuto zónu je v areálu pod pokutou zakázáno. Z dalších doporučených aktivit mě ale zaujal herní stan, který by určitě příjemně rozčeřil stávající doprovodný program. Poslední moje poznámka se týká doporučeného Instagramu a Twitteru - účty na obou zmíněných sociálních sítích Hip Hop Kemp má, na Instagramu dokonce aktivně spolupracuje s neoficiální fanouškovským účtem. Nicméně i zde se naráží na problém nedostatečných lidských zdrojů a tím pádem i na nízké promo těchto účtů.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Praktická využitelnost výsledků B
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 69175