MEGO, R. PC osciloskop – hardwarová část [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.
Předložená bakalářská práce pojednává o realizaci osciloskopu, včetně logického analyzátoru s výstupem na PC. Tato zařízení jsou koncipována pro výuku předmětu Impulzová a číslicová technika a proto bylo zvoleno nízké frekvenční pásmo (desítky kHz). Student pracoval na projektu samostatně a to během obou semestrů. Rovněž dílčí problémy a modifikace obvodového zapojení navrhoval samostatně. Kromě hardwarové části bylo realizováno grafické prostředí na PC, pomoci něhož uživatel komunikuje s osciloskopem a analyzátorem. Funkce obou zařízení bylo předvedeno a jsou plně funkční. Také formální a grafická úprava práce převyšuje standardní bakalářské práce. Student prezentoval svou práci na soutěži EEICT, pořádanou FEKT a FIT v Brně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 50/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 18/20 | |
Formální zpracování práce | A | 19/20 | |
Využití literatury | A | 9/10 |
Zadání předložené bakalářské práce považuji za velice náročné a rozsáhlé. Student ve své práci popisuje značně obsáhlé experimenty a prochází vždy několik navržených řešení, které pak pomocí experimentů ověřuje. Na tomto přístupu si velmi cením jeho vytrvalosti a schopnosti správné analýzy vzniklého problém. Nicméně text je v této fázi psán dle mého názoru dosti nepřehledně a není zcela zřejmé, které řešení student nakonec vybral a které implementoval do výsledného zapojení. Zde bych uvítal mnohem rozsáhlejší závěr s diskuzí celkového řešení. Mnohdy jsou také v textu popisovány některé přebytečné a nepodstatné věci a naopak podstatné zde mnohdy chybí.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 18/20 | |
Odborná úroveň práce | B | 44/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | B | 17/20 | |
Formální zpracování práce | B | 8/10 |
eVSKP id 30983