UŘÍDILOVÁ, V. Objekt metropolitního významu na ulici Benešova v Brně [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .
V celkovém hodnocení lze konstatovat vysoce kultivovanou práci, profesionální v urbanistickém, architektonickém i grafickém zpracování přesvědčivě dokládající schopnost autorky obstát v praxi. Současně výrazně oceňuji její příkladný a svědomitý přístup k práci na projektu. Předloženou bakalářskou práci doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení A 95.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | Svědomitý a samostatný přístup k bakalářské práci s výborným časovým rozvrhem. |
Bakalářský projekt je zpracován ve všech směrech s přehledem a na výborné jak architektonické, tak provozní, konstrukční a grafické úrovni.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | A | Zadáním bakalářského projektu je stavba na brněnské okružní třídě, na parcele, která má zásadní význam v městské struktuře. Polyfunkční objekt byl zasazen do urbanistického kontextu okolních budov na ringu a v jeho bezprostředním okolí (objekt bývalé celnice, dnešní budova Magistrátu města Brna a Palác Morava) a navrhovaných veřejně významných objektů v prostoru dnešního železničního kolejiště. Autorka využila možnosti odsunout uliční čáru v ulici Benešova vymezenou nově navrhovanou zástavbou a hlavní vstup do objektu je tak veden z nově vzniklé piazzety s alejí vzrostlých stromů. Rovněž z ulice Koliště je vstup odsazen a hmotově podpořen motivem „věže“. Řešení je čitelné a přehledné. | |
Provozní řešení | A | Obsah zadání tj. návrh „metropolitního domu“ naplnila studentka kombinací pronajímatelných prostorů obchodního charakteru, restauračních a stravovacích provozů a administrativních prostorů v nejvyšších podlažích. Taneční škola situovaná do 2. podlaží sympaticky rozšiřuje spektrum návštěvníků metropolitního domu. Polohy vertikálních komunikačních jader odpovídají typologickým požadavkům. Uspořádání jednotlivých provozů, jejich vazby a přehlednost jsou zvládnuty v rozsahu kladeném na bakalářský projekt. | |
Technicko konstrukční řešení | A | Stavba je navržena jako ŽB skelet (založeno na pilotách) s vhodně zvoleným rozponem a konstrukčními výškami. Velké rozpony atria a tanečních sálů jsou řešeny Vazníky. Fasády , které mají charakter přesných geometrických mřížek jsou řešeny jako sendvičové konstrukce s ŽB nosným jádrem a kamenným obkladem. Střechy mají charakter zahrady. Vzhledem k tomu, že na fasádách celého objektu je navržen stejný koncept řešení fasádní mřížky, jehož konkrétní podoba se výrazně podílí na konečném působení stavby, mohl by být tento detail podrobnější. | |
Architektonické řešení | A | Z architektonického hlediska je hmotové řešení odpovídající urbanistickému řešení, významu místa a kontextu okolních budov (výška atiky, výškové řešení obou věží, parter v ulici Koliště apod.) Rovněž provozní jednoduchost a přehlednost je v souladu s navrženou hmotou a řešením fasád. Nicméně ve vizualizacích částečně chybí větší propracovanost parteru (čitelnost vstupů, charakter provozu v parteru). | |
Formální úroveň | A | Formální úroveň je velmi dobrá. Doprovodné komentáře na situačních výkresech zasazují stavbu do zadaného kontextu a objasňují koncepční principy, se kterými studentka pracovala. |
eVSKP id 94321