PALICH, K. Využití simulátorů s pevnou základnou v pilotním výcviku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.
Práce je rozvržena do šestnácti základních kapitol, které nejsou vždy zcela logicky rozvrženy a standardně číslovány a označeny (např.kap.0, kap.2 Obecně). V úvodní části se diplomant věnuje stručné historii leteckých simulátorů, jejich využití, rozdělení a popisu principů. Dále se pak autor věnuje vymezení bezpečnosti v civilním letectví, specifikaci výhod simulátorů a požadavků na ně kladených. Následuje stěžejní část práce - návrh využití simulátoru Jeppesen Flite Pro a jeho možné zařazení do výukových osnov v rámci jednotlivých specializací bakalářského a magisterského studia. Zde bych autorovi vytknul přílišnou schematičnost kapitoly bez detailnějšího popisu a zdůvodnění jednotlivých navrhovaných možností aplikace, bez jasného propojení s přílohami DP. Po obsahové a formální stránce lze diplomantovi vytknout řadu faktických nepřesností v jednotlivých podkapitolách, některé stylisticky nevhodné formulace, neúplné vysvětlení a uvedení použitých zkratek a všeobecnou stručnost jednotlivých kapitol, která snižuje vypovídací schopnost při využití poznatků práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Úkolem autora bylo vytvořit přehled a rozdělení jednotlivých typů simulátorů použitelných při výcviku pilotů a stanovit možnosti využití simulátorů s pevnou základnou a dále pak navrhnout použití simulátoru Jeppesen Flite Pro v rámci výcvikových osnov pilotů letounů. Práce má včetně obsahu a závěru 66 stran. Vlastní řešení práce je rozděleno do jedenácti kapitol. Po stránce grafické je úroveň práce velmi dobrá, nedostatky práce spatřuji v níže uvedených kapitolách. V kapitole 5 není uveden zdroj obr. 4 a funkce pohyblivé základy simulátoru je popsána nedostatečně. V kapitole 7 autor neuvedl i možnost simulace různých druhů počasí a s tím spojených meteorologických jevů. Práce obsahuje terminologické nepřesnosti, a to zejména v 11. až 13. kapitole. Autor nesprávně popisuje problematiku IFR letu a zcela chybně popisuje některé přístroje a jejich princip funkce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Vlastní přínos a originalita | D |
eVSKP id 64095