GLOS, K. Generování 2D map pro počítačové hry [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.
Řešitel se snažil práci dokončit a v závěru řešení pracoval opravdu intenzivně a aktivně opravil mnoho problémů především v technické zprávě. Z důvodu nižší aktivity především v průběhu prvního semestru však došlo ke zpoždění, které se dále akumulovalo. Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem musím hodnotit práci stupněm D.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Zadání vzniklo na základě iniciativy a zájmu studenta. Téma je průměrně náročné. Pro implementaci generování herních map (prostředí) byly zvoleny standardní postupy. Výsledná hra je funkční a obsahuje základní herní mechaniky. | ||
Práce s literaturou | Řešitel využíval studijní materiály doporučené vedoucím i literaturu, kterou si vyhledal sám. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student pracoval samostatně. Aktivita během řešení práce byla spíše nižší. Dohodnuté termíny byly dodržovány, avšak konzultace probíhaly zřídka. | ||
Aktivita při dokončování | Práce byla dokončována ve spěchu. Řešitel při dokončování výrazně zvýšil svoji aktivitu a snažil se zapracovat mnoho připomínek vedoucího. Technická zpráva byla konzultována ve stavu, kdy v textu chyběla šestá kapitola. Definitivní obsah tedy konzultován nebyl. | ||
Publikační činnost, ocenění | Bez publikační činnosti. |
Textová část by až na některé zmíněné prohřešky byla dobrá, nicméně realizační část neodráží přesně to co je řečeno v textu. Z grafického hlediska však realizace vypadá moc dobře. Navrhuji hodnocení na hranici stupně C a D.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Zadání hodnotím jako průměrně obtížné. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Zadání splněno ve všech bodech. | ||
Rozsah technické zprávy | Textová část je v obvyklém rozmezí. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 70 | Logická struktura práce je z počátku navržena dobře, nicméně je zde několik faktorů, které snižují celkový dojem. Z nějakého důvodu není kapitola Úvod číslovaná a tím pádem se ani nenachází v obsahu. Současně je relativně nevhodné používat nadpisy třetích úrovní v obsahu při práci takového rozsahu. Sekce 2.1.2 a její podsekce s příkladem procedurálního generování je nevhodně umístěna, jelikož potřebuje znalost L-systémů, které jsou však definovány až značně později. Kapitola 5.3 popisuje funkcionalitu v rámci Unity Engine a měla by tedy být součástí teorie, nikoliv implementace. Z hlediska pochopitelnosti textu nutno říci, že kapitola 1, 2 a 3 jsou napsány velmi pečlivě, detailně a srozumitelně. Kapitola 4 a 5 tento dojem posléze lehce kazí. Zejména kapitola 5 obsahuje přílišné detaily z prostředí Unity, např. názvy metod, tříd, dědičnosti, apod., které poskytují velmi malou informační hodnotu pro čtenáře. | |
Formální úprava technické zprávy | 75 | Jazyková část práce je na velmi dobré úrovni. V textu nacházím pouze malé množství překlepů nebo špatných formulací. Autor občas používá nevhodně první osobu j.č. v textu, nicméně jedná se pouze o jednotky případů. Typografická strana práce je průměrná. Není použit jednotný styl pro umístění bibliografických citací v textu, občas jsou před tečkou, občas za tečkou ve větě. Obrázky 3.7, 5.5 a 5.7 nejsou nikde zmíněny v textu. V sekci 3.3.4 (str. 20, první odstavec) se nachází odkaz na podrobný popis dané problematiky do sekce 3.3.4, což nedává smysl. To samé u sekce 3.3.2. Autor občas používá špatně operátor * namísto tečky pro násobení v rámci matematických rovnic. Zdrojový kód na straně 36 není oddělen od zbytku textu číslem ani popiskem. Na titulní straně je chybně uveden rok 2021. | |
Práce s literaturou | 92 | Práce cituje celkem 45 zdrojů, kde naprostá většina z nich jsou odborné publikace. Citace jsou v textu umístěny dostatečně hojně. | |
Realizační výstup | 60 | Realizační část vypadá graficky dobře, běží plynule a snadno se hraje. Nicméně nacházím ve hře několik chyb. Po vytěžení dřeva se stává, že NPC nemůže dřevo položit na skladovací plochu pokud je poblíž jiné NPC. Současně se mi několikrát stalo, že se nepřátelské NPC zrodí uvězněné v lese a celá hra tím "zamrzne", přestane po čase hrát hudba a hráč má neomezený čas na stavbu opevnění. Nicméně, to hodnotím pouze jako drobnou chybu. Jako větší problém vidím značnou nesrovnalost mezi textovou částí, demonstračním videem a realizací jako takovou. V kapitole 4.4 tvrdíte, že hra hráč si při spuštění hry vybírá z několika herních ras a dvou herních postav. Současně, že kromě obrany musí hráč zajišťovat i jídlo formou farem. Taktéž by ve hře mělo být přítomno počasí jako prvek hratelnosti. A nakonec by mělo být možné existující budovy vylepšovat. Současně by hra měla obsahovat suroviny k těžení formou dřeva a kamení. Nicméně, jak v demonstračním videu tak při samotném spuštění hry zde nalézám pouze možnost stavět obranou zeď a bránu. Nenašel jsem způsob vylepšování, ani možnost stavět farmy nebo těžit kámen. Obrázek 4.3 ukazuje v levém dolním menu kategorii "Building", která však ve hře není, ani v demonstračním videu. V textu není nikde komentováno, že by tyto vlastnosti autor nestihl implementovat. | |
Využitelnost výsledků | Jedná se o práci kompilačního charakteru. |
eVSKP id 156422