KOSÍK, D. Generátor nástrojů pro doménově specifické jazyky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.
Student odvedl značné množství práce, ale jako vedoucí musím vytknout velké výkyvy v aktivitě a komunikaci s vedoucím.
| Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
|---|---|---|---|
| Informace k zadání | Student pracoval na vlastním zadání, takže jeho zápal do tématu byl zřejmý na každé konzultaci i z množství odvedené práce. | ||
| Práce s literaturou | Student v první půlce zimního semestru nastudoval potřebné materiály včetně méně známých technologií. Některé zdroje nakonec nebyly v práci přímo využity a nejsou uvedeny, ale student na konzultacích prokazoval velmi dobrý přehled. | ||
| Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student konzultoval jen v případech, kdy chtěl demonstrovat rozpracovanou část, nebo řešil složitější problém (např. problematika konverzí různých přístupů pro popis syntaxe). V případě osobní konzultace byl student vždy skvěle připraven. | ||
| Aktivita při dokončování | Student bohužel dokončoval text na poslední chvíli, takže vedoucí měl možnost připomínkovat jen některé části. Nicméně finální text je informačně bohatý a celkem čtivý. | ||
| Publikační činnost, ocenění | Publikační činnost není vedoucímu známa. Zdrojové kódy umístěné na GitHub zatím nejsou veřejné, ale anglický text práce i podrobný popis na GitHub k tomu vybízejí. |
Jak technická zpráva, tak realizační výstup jsou velmi kvalitní a student úspěšně splnil veškeré body zadání. Oceňuji také aktivitu při výběru zadání, kdy student aktivně požádal o téma, které je mu blízké a u kterého chtěl dále rozvíjet své zkušenosti a schopnosti. K práci nemám významnější připomínky a výsledný nástroj je podle mého použitelný i pro veřejnost. Z těchto důvodů navrhuji hodnocení za A.
| Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
|---|---|---|---|
| Náročnost zadání | Téma zadání bylo vytvořené na žádost studenta a považuji ho za obtížnější na bakalářskou práci. Studentovi při vypracování určitě pomohl velký zájem pro problematiku, přesto si však musel nastudovat nové technologie a vyřešit řadu netriviálních problémů pro vytvoření funkčního řešení. | ||
| Rozsah splnění požadavků zadání | Zadání hodnotím jako splněné ve všech bodech. | ||
| Rozsah technické zprávy | Práce je na hranici obvyklého rozmezí, avšak minimum rozhodně splňuje. Nehodnotím však nijak přísně, obsahově je vydařená a našla jsem v ní všechny potřebné informace. | ||
| Prezentační úroveň technické zprávy | 90 | Prezentační úroveň hodnotím kladně, text má logickou a navazující strukturu, je dobře čitelný a pochopitelný. | |
| Formální úprava technické zprávy | 92 | Typografickou stránku také hodnotím velmi kladně, jazyková úroveň je také velmi dobrá, nevšimla jsem si výraznějších chyb nebo překlepů. | |
| Práce s literaturou | 80 | Seznam literatury je spíše kratší, vzhledem k zadání pak obsahuje především internetové zdroje, například dokumentace. Při přihlédnutí k tématu nakonec hodnotím seznam jako dostatečný, citace se pak jeví být v pořádku. | |
| Realizační výstup | 94 | Realizačním výsledkem práce je nástroj, který zjednodušuje rozšíření pro Visual Studio Code v podobě implementace Language Server Protocolu. Funkčnost výsledků byla demonstrována studentem. Kód je čitelný, dostatečně dokumentovaný. Součástí výsledků jsou i dva jazyky pro demonstraci schopností nástroje a přítomné jsou i unit testy. | |
| Využitelnost výsledků | Nástroj je podle mého použitelný v praxi a zvážila bych jeho open-sourcování, aby byl dostupný větší komunitě uživatelů. |
eVSKP id 156284