VANDA, M. Válce čtyřdobých spalovacích motorů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.
Autor práce mal za úlohu popísať historické a súčasné riešenia valcov štvordobých spaľovacích motorov. Konzultácie boli využité veľmi minimálne, a preto píšem svoje pripomienky až v posudku. Na začiatku práce je uvedený všeobecný úvod. Autor v kap. 1 popisuje rozdiel medzi zážihovým a vznetovým motorom následovne: „Rozdíl je ten, že k vytvoření zápalné směsi dochází až ve spalovacím prostoru.“ Rovnaké tvrdenie je správne aj pre zážihové motory s priamym vstrekovaním paliva. Napriek tomu autor ďalej v texte vysvetľuje podstatu rozdielu týchto dvoch koncepcií motorov správne. V kap. 2 a kap. 3 sa v približne 90% textu odkazuje na dva zdroje. Pri popisovaní historicky používaných spôsobov konštrukcie valcov v kap. 6 autor tvrdí, že vkladané valce sa už nepoužívajú. O niekoľko viet neskôr je tvrdenie, že sa táto technológia dnes používa u nákladných automobilov, traktorov a iných veľkých motorov. Takáto nekonzistencia tvrdení dokáže byť pre čitateľa veľmi mätúca. Kap. 7, ktorá sa venuje súčasne používaným valcom, je pekne štruktúrovaná, ale postráda technológiu zalievaných valcov, ktorú v súčasnosti používa napr. koncern VW. Pritom tento spôsob výroby je uvedený v informačnom zdroji, z ktorého autor majoritne čerpá. Práca na veľkú škodu neobsahuje príklady použitia jednotlivých riešení valcov na konkrétnych motoroch až na výnimky v kap. 7.2 a kap. 7.3. V záverečnej práci sa nachádza niekoľko chýb z nepozornosti ako čiarka na konci kľúčových slov, veľké začiatočné písmeno na začiatku kľúčových slov v angličtine, nesprávny formát odrážok, obrázky sa číslujú zľava doprava a nie naopak (Obr. 23 a Obr. 24), nesprávna referencia na Obr. 16 v kap. 6.1.2 a nenormovaný formát citovania. Celkovo bakalárska práca pána Mareka Vandu spĺňa všetky požiadavky záverečnej práce, a preto ju odporúčam k obhajobe pred odbornou komisiou.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | E | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | D | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | E | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Bakalářská práce pojednává o válcích čtyřdobých spalovacích motorů, po úvodní části, kde je vysvětlen princip spalovacích motorů se již práce zabývá zmíněným tématem. Po popisu požadavků, jež jsou kladeny na válce, jsou postupně popsány jednotlivé konstrukční varianty spolu s možnými výrobními postupy. Práce je napsána přehledně, přičemž jednotlivé části na sebe logicky navazují. Vzhledem k faktu, že se jedná o rešeršní práci, bylo užito malého množství zdrojů. V práci je minimum gramatických chyb. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | D |
eVSKP id 91776