HUTIRA, M. Mod do hry Minecraft [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2025.
Bylo patrné, že studenta práce bavila a přicházel i s vlastními nápady. Zároveň se však snažil práci dělat v potřebné kvalitě, která je vyžadována pro dlouhodobější udržitelnost takového modu a jeho možnou integraci s mody dalšími. V práci zároveň implementoval rozšíření ve formě vlastního DSL pro popis pravidel struktur a jako ukázku integroval jeden z modů/formátů pro práci se "schématy" - Litematica.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Student měl za úkol udělat lehký průzkum modovacích API pro hru Minecraft, a poté udělat mod umožňující dynamické generování struktur za běhu hry. Student práci pojal jako framework, který je možné rozšířit i bez zásahu do kódu s pomocí vlastního "Jazyka generátorových profilů". Toto považuji za podstatné rozšíření. Samotné zadání hodnotím jako obtížnější, jelikož je potřeba nastudovat a přizpůsobit se poměrně komplexnímu ekosystému. S výsledkem jsem nad míru spokojen. | ||
Práce s literaturou | Student nastudoval a porozuměl dostatečnému množství materiálu. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student byl aktivní, pravidelně konzultoval důležité kroky, pracoval svědomitě a s vlastní iniciativou. | ||
Aktivita při dokončování | Student nepolevil v aktivitě ani v závěru. Obsah práce byl dostatečně konzultován a dokončen v předstihu. | ||
Publikační činnost, ocenění |
Výsledky práce jsou kvalitní, text není zatížen velkým množstvím chyb a výsledný mod je dobrým příspěvkem herní komunitě. Práce je celkově na dobré úrovni. Textová zpráva obsahuje jen méně závažné nedostatky. Autor projevil také aktivitu navíc a osobně došel svou práci prezentovat. Byl patrný jeho zápal a nadšení pro vývoj modu a chtěl by na něm i nadále pracovat.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Obtížnost práce je vyšší díky netriviálnímu řešení výsledného modu. Ačkoliv se nejedná o vytvoření celé hry, ale o modifikaci již existujícího produktu, výsledek práce je komplexní a autor řeší mnoho zajímavých problémů. Nutnost nastudování příslušného API a pochopení jak existující hra funguje také zvyšuje časovou náročnost práce. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Všechny body zadání jsou splněny. Bod číslo 4 je splněn částečně, mód je veřejně dostupný, ne však na uvedené platformě. Autor osobně sdělil že publikování modu dokončit plánuje. Uvedené odchýlení se od zadání však není závažné. | ||
Rozsah technické zprávy | Technická zpráva dostatečně popisuje celou práci. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 95 | Struktura práce je na dobré úrovni a text velmi dobře vysvětluje dané problémy. Text dobře navazuje a jasně popisuje danou problematiku. Ačkoliv je hra Minecraft poměrně známým herním produktem, teoretická část mohla obsahovat alespoň krátké obecné představení hry pro čtenáře, kteří hru příliš neznají. | |
Formální úprava technické zprávy | 87 | Zpráva je psána srozumitelně a obsahuje pouze několik menších nedostatků. Překlepy se v textu vyskytují pouze zřídka. Na několika místech použité tvary sloves v 1. a 2. mluvnické osobě narušují odborný ráz textu. V textu se nachází nevhodná kombinace slovenského a anglického jazyka: s rozsahom 1 to (numerical range) 3 . Obrázky 2.1 a 3.5 nejsou odkazovány v textu. Popisky obrázků jsou nekonzistentně zakončeny, někdy tečkou, jindy bez. Odkazy na obrázky 3.2 a 3.3 jsou v textu uvedeny v opačném pořadí. Některá slova jsou různě formátována napříč textem. Příkladem je slovo Litematic , které je bez zjevné příčiny někdy sázeno s velkým, jindy s malým písmenem a někdy i jiným druhem písma. Nekonzistence je také lehce patrná u seznamu na začátku kapitoly 4, kde jedna odrážka začíná malým písmenkem za pomlčkou. Zpráva obsahuje velmi pěkné vysvětlující obrázky, často ve vektorovém formátu. | |
Práce s literaturou | 88 | Je vhodně citováno 6 kvalitních odborných zdrojů. Literatura by mohla obsahovat více zdrojů. Některé použité informace, např. v sekci 2.5, mohly být také citovány. U zdrojů [1, 2] chybí DOI. | |
Realizační výstup | 100 | Výsledný mod je podstatným a zajímavě řešeným rozšířením existující hry. Mod zahrnuje přidání nových entit do hry v podobě rasy trpaslíků, kteří autonomně staví nové prostory v herním světě. Samotné generování prostorů je procedurální, na základě formálních gramatik, které může uživatel sám definovat. Generátor také explicitně řeší problémy vztahující se k integraci vytvářených prostor do již existujícího světa tak, aby nedocházelo ke zbytečným stavebním úpravám kde to není nutné a aby byly zachovány původní materiálové bloky světa, kde nejsou nutné úpravy. Výsledné kódy jsou vhodně strukturovány a organizovány. | |
Využitelnost výsledků | Výsledný mod je plnohodnotným rozšířením hry a vhodným produktem pro komunitu. Mod je veřejně dostupný jako GitHub repositář. Výsledek poskytuje významné rozšíření hry v podobně možnosti procedurálního generování světa ne pouze na začátku hry, jak je implementováno v původním produktu, ale také za běhu hry. Mod může sloužit mimo zábavu také pro interaktivní studium použití formálních gramatik. |
eVSKP id 164900