ŠURALOVÁ, A. Návrh marketingového mixu nově vznikající divize stavební společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2025.

Posudky

Posudek vedoucího

Milichovský, František

Z celkového hlediska dosahuje diplomová práce mírně vyšší úrovně, než je obvyklý standarad. OTÁZKY: 1) Kdo bude "zodpovědný" za realizaci jednotlivých návrhů? 2) Za jakých podmínek dojde k úhradě návrhů? 3) Využití stavebního odpadu může být vnímáno jako součást konceptu CSR. Jaké procento stavebního odpadu se využívá při nové výstavbě?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C Diplomantka zpracovala diplomovou práci na dobré úrovni. Určitý problém lze spatřovat v rozdílné formulaci cíle na zadání práce a v samotné práci (kap. 1, s. 11). Významový obsah obou formulací je ve vzájemném souladu. Vzhledem k jednotlivým návrhům práce a výslednému zhodnocení lze konstatovat, že diplomová práce dosáhla stanoveného hlavního cíle.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B Zvolený postup odpovídá zadanému tématu. Zpracování jednotlivých částí v analytické části v zásadě odpovídá teoretickému popisu.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C V rámci analytické části zhodnotila diplomantka vybraný trh. V rámci kapitol 3.7.1, 3.7.3, 3.7.4 a 3.8.4 však místo konkrétního popisu uvedla všeobecné informace, deskriptivního charakteru. Z hlediska získání potřebných informací dosahuje práce standardní úrovně.
Praktická využitelnost výsledků B Diplomantka vypracovala 7 návrhů. Jejich zpracování je však na pomezí konkrétního popisu a obecného popisu. Tyto návrhy umožní stabilizovat tržní pozici vybraného podniku a zlepšit povědomí nově otevírané stavební divize.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Diplomová práce obsahuje formální nedostatky jako drobné překlepy. Mírné problémy lze spatřovat používané terminologii a názvech metod - např. 2.2.4 Analýza vnitřního prostředí podniku 7S a 3.2 McKinseyho model 7S. Diplomantka využila rozhovor pro získání výzkumných dat. Bohužel, příslušný seznam otázek nevložila do příloh diplomové práce.
Práce s informačními zdroji, včetně citací C Kontrola diplomové práce v prostředí systému THESES zjistila 11% shodu. Po manuální kontrole práce konstatuji, že ke shodě došlo převážně v teoretické části práce, a to u takových částí, které je velmi obtížné zformulovat v jiné podobě. U všech vymezených shod jsou uvedeny citace použitých zdrojů. Předloženou diplomovou práci považuji za originální dílo. Zvolené zdroje jsou na úrovni a odpovídají zadanému tématu. Citace uvedených zdrojů odpovídají požadavkům na VŠKP. Seznam použitých zdrojů se jeví jako velmi krátký pro diplomovou práci.
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Andrýsková, Jana

Celkově práci hodnotím stupněm E, a to z několika následujících důvodů. Definovaná metodika je nedostatečná. Chybí vymezené konkrétní výzkumné metody sběru dat, oblasti výzkumu a propojení na jednotlivé nástroje a metody. Název práce není v souladu s jejím obsahem. Z mého pohledu se práce zabývá 2 oblastmi, kterými jsou hodnocení vstupu na nový trh a návrh marketingového mixu. Tyto 2 oblasti spolu určitě souvisí, ale z práce není jasná tato souvislost. Jednotlivé analýzy a nástroje strategického řízené (SLEPT, Porter) jsou zpracovány na velmi obecné úrovni. Kladně hodnotím zpracování SWOT analýzy a hodnocení návrhů pomocí nákladů a možných přínosů.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů D Samotný cíl práce v zadání je formulován nejednoznačně. V práce je formulován jako navrhnout marketingový mix pro nově vznikající divizi inženýringu (závěr), navrhnout efektivní marketingový mix pro novou divizi společnosti (úvod). Cíl návrhu marketingového mixu byl splněn jen částečně. I když práce obsahuje několik návrhů, ne všechny se zabývají návrhem komplexního MM. Z mého pohledu jsou to spíše návrhy pro jednotlivé oblasti MM, kterým chybí propojení.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D Teoretická část obsahuje množství analýzy a nástrojů, jak z oblasti marketingu, tak strategie. Postrádám zde popis vzájemného propojení a souvislostí těchto nástrojů a metod. Zvolené metody jsou vhodné pro komplexní strategickou analýzu společnost, pro analýzu a návrh marketingové strategie jsou příliš rozsáhlé a komplexní. Na závěr teoretické části postrádám návrh teoretického rámce, který je v rámci práce využit.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry E Práce obsahuje několik návrhů z oblasti marketingového mixu, ale většina návrhů vychází z dat analytické části jen částečně. Uvedené návrhy často zasahují jen do některých částí marketingového mixu.
Praktická využitelnost výsledků D Jedná se o obecné návrhy. Výsledky práce mohou být pro praxi použitelné. 
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň E Práce vykazuje hrubé formální nedostatky, hrubé gramatické chyby a občas nelogická souvětí, nedokončené věty.
Práce s informačními zdroji D Teorie obsahuje velké množství různých zdrojů dat, včetně aktuální literatury. V analytické části není jasné, co je zdrojem dat pro analýzy.
Navrhovaná známka
E

Otázky

eVSKP id 168711