RŮŽIČKA, T. B + B BARCELONA [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2010.
Město - místo Topografie a bohatě různorodý způsob zastavění jsou charakteristickými rysy místa. Vallcarca je ještě definována logickou a historickou geometrií zastavění podél komunikace jejího údolí. Autor vychází ve svém konceptu z těchto parametrům, ale hledá svým způsobem zastavění další hodnoty, hlavně vztahů mezi definicí nových prostorů, náměstím - parkem na jedné straně a školních dvorů na druhé straně údolí. Je škoda, že tyto vztahy nejsou dostatečně jasné, další vývoj projektu by k nim musel vést. Komunikace napříč školních dvorů a příliš impozantní zastavění podél jižní hrany centrálního prostoru náměstí zbytečně komplikují jasné hodnoty konceptu, vstupy školy se ztrácejí vzhledem k potenciálu vztahu přes diagonálu školních dvorů, centrální prostor náměstí ztrácí svůj charakter jednolitého prostoru rozdrobením jeho funkcí a parteru. Program školy Typologie učeben podél chodeb vyžaduje správné rozmístění vertikálních komunikací a hal, autor na ně jasně reaguje - s výjimkou vstupu do jednopodlažního bloku a jeho využití jako terasy školy. Vyjádření budov pohledovým betonem, který není nosný je vždy problematické ve volbě charakteru fasád a její konstrukce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | Vývoj projektu v několika variantách a postupném definování jeho konceptu bylo možno dlouhodobou prací autora, který v hledání odpovědí zůstával připravený na další kroky v jeho systematickém přístupu. |
Celkově návrh nepřináší příliš pozitivních myšlenek. Ve všech svých částech ukazuje průměr, místy na hranici přijatelnosti.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | D | Těžkopádný urbanismus bez invenčního nápadu. Zřejmý pokus reagovat na situaci vyplněním východní strany volného prostoruobjekty položenými podél komunikace ve zdvojených řadách nevychází přesvědčivě. Motiv přerušení fronty průchodem ve směru V-Z je pozitivní, na rozpačitém charakteru celkové koncepce však moc nemění. | |
Architektonické řešení | C | Architektonický vnější výraz je celkem konvenční. Formální zpestření střední části budovy sice celkový výraz oživuje, ale působí nelogicky a uměle. Architektura postrádá jednotící myšlenku a jasný záměr. | |
Provozní řešení | C | Typologické problémy, poddimenzované sociální zařízení, žádné šatny, kabinety učitelů,schází tělocvična, vedení školy přes cestu. | |
Technicko konstrukční řešení | C | Konstrukce standardní. | |
Formální úroveň | C | Formální úroveň přiměřená. |
eVSKP id 31720