BENEŠ, O. Podnikatelský záměr - obchod s pánskou módou [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2013.
V diplomové práci je řešen podnikatelský plán na téma obchod s pánskou módou. Jedná se o oblast s relativně vysokou konkurencí. Analýza tržní situace pomocí několika osvědčených metod, která je v práci provedena, by mohla být pro případnou praktickou realizaci doplněna detailním průzkumem zájmu potenciálních zákazníků. Návrh podnikání je doplněn finančním plánem ve třech variantách. Podnikatelský plán obsahuje rovněž analýzu možných rizik, jejich identifikaci, kvantifikaci a návrh možných opatření k jejich snížení či eliminaci. Otázka: V práci jste identifikoval celou řadu konkurentů. Jaké jsou Vaše hlavní konkurenční výhody?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | C | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B |
Podnikatelský záměr je téma aktuální nejen z hlediska významu podnikatelského záměru při založení firmy, ale i z hlediska nastínění dalšího rozvoje firmy. Diplomová práce je logicky strukturovaná a autor při její tvorbě prokázal vědomosti jak při tvorbě podnikatelského záměru tak i znalost odvětví, do kterého je záměr zasazen. V rámci teoretické části popisuje standardní metody, které jsou při tvorbě podnikatelských záměrů používány. Ne všechny popsané metody jsou potom ovšem použity i v praktické části práce. Příkladem může být str. 16, kde autor uvádí důležitost sestavení shrnutí, které by mělo předcházet samotnému podnikatelskému záměru, avšak v praktické části práce už se mu nevěnuje. V praxi konkrétně tuto kapitolu považuji osobně za velmi důležitou, protože ne každému potenciálnímu investorovi se bude chtít číst desítky stránek, aby se dozvěděl informace které potřebuje. Celkově práci hodnotím pozitivně, kromě výše zmíněné výhrady. Autor naplnil cíle, které si stanovil na začátku své práce. Navíc se domnívám, že v tržním segmentu, do kterého je práce zasazena, je skutečně reálný prostor. Oceňuji také realisticky vytvořený marketingový plán, kde autor využívá cenově dostupných prostředků při propagaci svého budoucího obchodu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | ||
Práce s informačními zdroji | C |
eVSKP id 64449