GÁLÍKOVÁ, M. Využití počítačových her v medicíně [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2019.

Posudky

Posudek vedoucího

Šedrlová, Magdalena

Předkládaná bakalářská práce Markéty Gálíkové s názvem „Využití počítačových her v medicíně“ přináší zajímavý přehled o aktuálním využití videoher a virtuální reality na poli lékařství. O tom, že videohry se již staly nedílnou součástí našich životů jako nový způsob trávení volného času, není pochyb, ovšem Markéta Gálíková se zaměřuje na to, jaké benefity poskytují tyto technologie studentům medicíny, lékařům a pacientům. Studentka odvedla vynikající práci, celý text je naprosto logický, velmi dobře strukturovaný a doplněný vhodně zvolenými tabulkami a grafy, které usnadňují pochopení dat zmiňovaných v textu. Rovněž oceňuji fakt, že studentka použila širokou škálu sekundární literatury včetně odborných textů, které jsou nad rámec oboru, který autorka studuje (např. z „Journal of Autism and Developmental Disorders“). Práce je psaná formálním jazykem a stylově je tak naprosto v souladu s požadavky kladenými na bakalářskou práci. Ačkoliv je práce celkově na velmi vysoké úrovni, je třeba zmínit i nedostatky, které její kvalitu bohužel snižují. Z jazykového hlediska je to především totální chaos v používaní členů a interpunkce, z čehož občas plynou poměrně vtipné obrazy (např. str. 37: „It […] makes possible the training which would be otherwise possible only at dissecting rooms at home or specialized laboratories […]“). V menší míře se setkáme i s chybami ve slovosledu, slovesných časech a lexiku (např. str 29: „minimalization“ x „minimization“). Jazykově značně překvapivý (vzhledem k tomu, že autorka je Češka) je i český text abstraktu, který prozrazuje, že studentka má potíže se skloňováním podstatných i přídavných jmen. Po formální stránce je taktéž problematický citační aparát, kde v seznamu použité literatury nejsou položky z nějakého důvodu seřazeny abecedně a tím pádem je poměrně obtížné se v něm orientovat. I přes uvedené nedostatky považuji práci, zejména vzhledem k obsahu a naplnění zadání, za velmi zdařilou a přínosnou a hodnotím ji známkou B/87 bodů.

Navrhovaná známka
B
Body
87

Posudek oponenta

Langerová, Petra

Autorka ve své bakalářské práci podává ucelený přehled elektronických médií zahrnujících videohry, virtuální realitu a rozšířenou realitu a shrnuje jejich použití a využití v medicínské praxi. Její práce má jednoduchou strukturu, nejprve definuje dané médium, a poté přichází s jeho jednotlivými příklady. Práce je tedy založena především na parafrázích odborné literatury a popisech médií převzatých z jejich manuálů. To ovšem práci neubírá na autentičnosti a poctivosti provedení. Autorka parafrázuje velmi pěkným jazykem, byť se nevyhne opakovaným chybám v syntaxi, a bohužel se nevyhnula ani několika překlepům. Jazyk splňuje kritéria odborného stylu, byť není nutné uvádět reakce uživatelů na jednotlivé hry, zejména jedná-li se o neformální jazyk. Z formálního hlediska práce naplňuje požadavky kladené na bakalářské práce, ale v seznamu literatury citace nejsou uvedeny v abecedním pořadí. Práce také obsahuje seznam použitých zkratek a jejich vysvětlení, v některých případech je to přínosné, ale význam některých zkratek jako např. USA nebo PhD. je zbytečné vysvětlovat.

Navrhovaná známka
B
Body
84

Otázky

eVSKP id 119382