DVOŘÁK, T. Návrh a implementace závodní počítačové hry [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.

Posudky

Posudek vedoucího

Čadík, Martin

Celkově považuji předloženou práci za mírně nadprůměrnou. Student vytvořil poměrně komplexní model formule VUT a jednu ukázkovou závodní trať s využitím veřejně dostupných vizuálních a zvukových efektů. Hra je dobře hratelná a mohla by být dále rozšiřována, zejména s využitím modelu fakulty, jak bylo původně zamýšleno.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Informace k zadání Zadání práce považuji za průměrně náročné. Realizační část považuji za kvalitnější, než textovou část práce. S výsledky práce studenta jsem celkově spokojen. 
Práce s literaturou Student využíval zejména tutoriály a další zdroje dostupné na internetu.
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace Student byl v průběhu řešení práce průměrně aktivní, dohodnutá týdenní hlášení obvykle podával a řešení průběžně konzultoval.
Aktivita při dokončování Textová část práce byla dokončena v mírném předstihu a částečně byla konzultována s vedoucím práce.
Publikační činnost, ocenění
Navrhovaná známka
B
Body
80

Posudek oponenta

Polášek, Tomáš

V rámci práce student ukázal schopnost vytvořit plně funkční prototyp hry, který je zajímavý a propracovaný. Textová část práce, i přes výše zmíněné problémy, plní funkci a dostatečně osvětluje detaily práce. Z těchto důvodů navrhuji práci hodnotit stupněm Dobře.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Náročnost zadání Náročnost zadání je průměrná.
Rozsah splnění požadavků zadání Zadání bylo splněno v plné míře.
Rozsah technické zprávy Rozsah technické zprávy je v obvyklém rozmezí a obsahuje vše nutné k pochopení návrhu i implementace výsledné hry.
Prezentační úroveň technické zprávy 80 Práce vhodně uvádí čtenáře do problematiky závodních počítačových her a představuje realizaci herního díla studenta. Text je čtivý a vhodně navazuje. Na kvalitě textu ubírají pouze občasné chyby a styl textu který je místy pojat příliš neformálně. 
Formální úprava technické zprávy 75 Po typografické a jazykové straně ja práce v pořádku. Na předhlednosti a toku textu ubírají poznámky pod čarou, které by bylo vhodnější začlenit přímo do textu. U grafů schází popisky a číslování. Značky na osách grafů by také bylo vhodné uvést kompletní - např. tak aby na str. 39 graf obsahoval všechny známky 1-5. Negativně také hodnotím také místy až příliš přímý způsob vyjadřování.
Práce s literaturou 60 Práci s literaturou považuji za dostatečnou. Mezi zdroji se nachází pouze jeden vážný zdroj ([7] - kniha Vintage Games). Zbytek referencí je převážně elektronické povahy, kde navíc jde o nevěrohodné zdroje. Převzané části kódu, assetů i myšlenek jsou vždy citovány a vhodně odlišeny.
Realizační výstup 80 Relizačním výstupem práce je závodní hra ve které je hráč umístěn v modelu formule a cílem je dosáhnout co nejnižšího času projetí dráhy. Součástí hry je propracovaný model auta, který se na první pocit chová velmi realisticky. Hra je dodána s jednou úrovní, ve které je hráči umožněna míra volnosti ve výběru cesty. Hra obsahuje jednoduché uživatelské rozhraní, které je přehledné a jednoduše použitelné. Model auta se chová realisticky a jeho vlastnosti jsou doplněny i zvukovým doprovodem motoru, který se mění podle rychlosti vozu. Oceňuji také iterativní vývoj hry, kde byla základní hra testována v uživatelské studii a dále vylepšena.
Využitelnost výsledků Výsledkem je prototyp hry, který lze dále rozšiřovat. Základem je plně funkční model formule a ukázkový level. Zajímavým budoucím prospektem je zprovoznění modelu fakulty, ve kterém by hráč mohl závodit a tím se zároveň naučit orientaci na VUT FIT.
Navrhovaná známka
C
Body
75

Otázky

eVSKP id 146144