DVOŘÁK, T. Návrh a implementace závodní počítačové hry [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.
Celkově považuji předloženou práci za mírně nadprůměrnou. Student vytvořil poměrně komplexní model formule VUT a jednu ukázkovou závodní trať s využitím veřejně dostupných vizuálních a zvukových efektů. Hra je dobře hratelná a mohla by být dále rozšiřována, zejména s využitím modelu fakulty, jak bylo původně zamýšleno.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Zadání práce považuji za průměrně náročné. Realizační část považuji za kvalitnější, než textovou část práce. S výsledky práce studenta jsem celkově spokojen. | ||
Práce s literaturou | Student využíval zejména tutoriály a další zdroje dostupné na internetu. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student byl v průběhu řešení práce průměrně aktivní, dohodnutá týdenní hlášení obvykle podával a řešení průběžně konzultoval. | ||
Aktivita při dokončování | Textová část práce byla dokončena v mírném předstihu a částečně byla konzultována s vedoucím práce. | ||
Publikační činnost, ocenění |
V rámci práce student ukázal schopnost vytvořit plně funkční prototyp hry, který je zajímavý a propracovaný. Textová část práce, i přes výše zmíněné problémy, plní funkci a dostatečně osvětluje detaily práce. Z těchto důvodů navrhuji práci hodnotit stupněm Dobře.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Náročnost zadání je průměrná. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Zadání bylo splněno v plné míře. | ||
Rozsah technické zprávy | Rozsah technické zprávy je v obvyklém rozmezí a obsahuje vše nutné k pochopení návrhu i implementace výsledné hry. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 80 | Práce vhodně uvádí čtenáře do problematiky závodních počítačových her a představuje realizaci herního díla studenta. Text je čtivý a vhodně navazuje. Na kvalitě textu ubírají pouze občasné chyby a styl textu který je místy pojat příliš neformálně. | |
Formální úprava technické zprávy | 75 | Po typografické a jazykové straně ja práce v pořádku. Na předhlednosti a toku textu ubírají poznámky pod čarou, které by bylo vhodnější začlenit přímo do textu. U grafů schází popisky a číslování. Značky na osách grafů by také bylo vhodné uvést kompletní - např. tak aby na str. 39 graf obsahoval všechny známky 1-5. Negativně také hodnotím také místy až příliš přímý způsob vyjadřování. | |
Práce s literaturou | 60 | Práci s literaturou považuji za dostatečnou. Mezi zdroji se nachází pouze jeden vážný zdroj ([7] - kniha Vintage Games). Zbytek referencí je převážně elektronické povahy, kde navíc jde o nevěrohodné zdroje. Převzané části kódu, assetů i myšlenek jsou vždy citovány a vhodně odlišeny. | |
Realizační výstup | 80 | Relizačním výstupem práce je závodní hra ve které je hráč umístěn v modelu formule a cílem je dosáhnout co nejnižšího času projetí dráhy. Součástí hry je propracovaný model auta, který se na první pocit chová velmi realisticky. Hra je dodána s jednou úrovní, ve které je hráči umožněna míra volnosti ve výběru cesty. Hra obsahuje jednoduché uživatelské rozhraní, které je přehledné a jednoduše použitelné. Model auta se chová realisticky a jeho vlastnosti jsou doplněny i zvukovým doprovodem motoru, který se mění podle rychlosti vozu. Oceňuji také iterativní vývoj hry, kde byla základní hra testována v uživatelské studii a dále vylepšena. | |
Využitelnost výsledků | Výsledkem je prototyp hry, který lze dále rozšiřovat. Základem je plně funkční model formule a ukázkový level. Zajímavým budoucím prospektem je zprovoznění modelu fakulty, ve kterém by hráč mohl závodit a tím se zároveň naučit orientaci na VUT FIT. |
eVSKP id 146144