KOBYLKA, P. Zpracování obrazu pro reálné herní simulace [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2025.

Posudky

Posudek vedoucího

Králík, Jan

Pan Kobylka se ve své práci zabývá úlohou zpracování obrazu za účelem kolaborativní práce demonstrované na příkladu hraní jednoduchých tahových her. Student v rámci práce detekuje pracovní plochu (herní desku), figurky (předměty zájmu), obsluhu a provedené akce. V rámci práce byly zpracováván obraz z kamery a byly řešeny jednotlivé herní situace, kde u jednodušších her byly herní algoritmy zpracovány a u šachů byl herní algoritmus převzat a implementován. Tyto situace byly následně reálně ověřeny. Na práci pracoval iniciativně a samostatně. Veškeré cíle práce byly splněny v požadovaném rozsahu, práci doporučuji k obhajobě a hodnotím známkou A, tedy výborně.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu B
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Formánek, Martin

Předložená bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací softwarového systému, který z obrazu kamery rozpoznává aktuální stav deskové hry (piškvorky, dáma, šachy) a umožňuje interaktivní hru proti počítačovému protivníkovi. Autor systematicky postupuje od rešerše technik počítačového vidění a herních algoritmů až po návrh, implementaci a testování systému. V práci je patrná dobrá orientace v dané problematice. Práce je vhodně strukturovaná, systematicky zpracovaná a obsahuje bohatý teoretický i praktický základ. Nicméně mám k práce pár výhrad. Textový popis implementace herních algoritmů je místy rozvláčný a pro popis by bylo vhodnější použít popis vývojové diagramy či pseudokód pro větší přehlednost. Taky není zcela jasné, zda byly algoritmy programovány autorem anebo převzaty formou hotových balíčků. Celý navržený SW je ovládán výhradně pomocí klávesnice, ale v textu chybí jasný popis ovládání. Pokud GUI neobsahuje žádné viditelné prvky pro interakci, bylo by vhodné alespoň stručně uvést, jak se program ovládá (např. seznam zkratek pro klávesy), případně přidat návod v příloze. Navzdory drobným připomínkám považuji bakalářskou práci za velmi zdařilou, práce splňuje požadavky na tento typ práce. Autor prokázal schopnost propojit teoretické znalosti s praktickým řešením a vytvořit funkční systém s potenciálem pro další vývoj. Všechny body práce byli splněny v požadovaném rozsahu, po zodpovězení otázek práci doporučuji k obhajobě s hodnocením A-výborně.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 165536