JUŘIČKA, M. Marketingový výzkum pro vybranou společnost [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2017.
Práce postrádá ucelené ekonomické zhodnocení návrhů. s tím souvisí i následující dotazy: 1) Jakým způsobem byla zajištěna validita a reliabilita provedeného výzkumu? 2) Zhodnoťte vaše návrhy ekonomicky.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | Cíle práce byly splněny | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | Autor provedl analýzy vnějšího a vnbitřního prostředí, jenž měly být podkladem pro plán, volbu a přípravu výzkumu. V práci by bylo vhodné více propojit a zdůraznit tyto dvě části, a jasně zdůvodnit volbu a výběr metody dotazování. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | Výsledky výzkumu jsou interpretovány grafy, není zcela jasná validita a reliabilita výsledků. Interpretace je spíše informativní. Některé terminologické nesrovnalosti: Co to je kvantitativní metoda dotazování? | |
Praktická využitelnost výsledků | C | Práce řeší praktický problém spokojenosti zákazníkův konkrétní firmě, předpokládá se využití závěrů výzkumu v praxi. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | Splňuje požadavky na tento typ práce až na drobné nesrovnalosti. Např. Graf č.5 v nekvalitním provedení. Tabulka č.2 nepřesnosti v označení (vnitřní atributy organizací) a (vnější atributy prostředí)? | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B | U některých části nejsou zcela jasné citace (např. str.27, kap. 2.4.1) nebo jsou drobné chyby v citacích (str.25). |
Stanovené cíle této bakalářské práce byly naplněny. V teoretické části se autor věnuje vymezení stěžejních teoretických poznatků a přístupů týkajících se marketingového výzkumu. V praktické části logicky propojuje teoretické přístupy na vybranou firmu: 1CSC a.s.. Autor se věnuje detailnímu analyzování vnitřního i vnějšího prostředí firmy, poznatky shrnuje ve SWOT analýze. Autor zjišťuje spokojenost zákazníků firmy 1CSC dotazníkovým šetřením, aby mohl následně navrhnout a vylepšit jednotlivé aspekty, které zákazníci považují za důležité.Doplňkovým cílem práce bylo vypracování návrhu webového prodeje (zavedení eshopu pro ulehčení prodeje skladových zásob), což by podle návrhu autora (a po konzultaci s vedením firmy) mělo vést ke zvýšení spokojenosti zákazníků. Autor tento projekt popsal, přidal otázky na projekt do dotazníku a zjistil, že by zákazníci tento projekt ocenili. Celkové vyhodnocení dotazníku je spíše informativního rázu, mohlo být využito více statistických metod. Je vidět, že se autor v problematice firmy 1CSC velmi dobře orientuje, finanční stránka navrhovaných řešení by však mohla být podrobněji propracována. V závěru práce autor podává návrhy na zlepšení situace ve firmě doplněné o pohled na konkurenci.Předložená bakalářská práce splňuje obsahové i formální nároky na závěrečné práce a jako oponent ji shledávám dobře zpracovanou a hodnotím známkou „B“.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji | C |
eVSKP id 94992