SVOBODA, M. Vliv přítlaku v olověných akumulátorech pro hybridní elektrická vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.
Student Marek Svoboda se ve své práci zabývá vlivem přítlaku vyvozovaného na elektrodový systém olověného akumulátoru pracujícího v PSoC režimu provozu hybridních vozidel. Ukazuje se, že kromě nových typů aditiv může hrát důležitou roli i aplikovaný přítlak, který stabilizuje strukturu elektrod a tím minimalizuje objemové změny a prodlužuje životnost v náročném režimu provozu hybridních vozidel. Toto vše může hrát roli při snaze o odstranění degradačních jevů úzce souvisejících s postupnou sulfatací záporných elektrod v režimu provozu PSoC. Student provedl veškeré experimentální práce na pracovišti elektrochemických zdrojů ústavu elektrotechnologie FEKT, zařízení a podmínky měření přizpůsobil přístrojovému vybavení a možnostem pracoviště. Na základě výsledků experimentů zpracoval diplomovou práci v rozsahu 63 stran včetně seznamu použité literatury. Práci rozčlenil do jedenácti základních kapitol. Teoretická část zahrnuje základní přehled o hybridních elektrických vozidlech, následuje popis a rozdělení elektrochemických zdrojů proudu a podrobný rozbor problematiky olověných akumulátorů. Praktická část popisuje měřící pracoviště, experimentální elektrodu s nespojitým systémem rovnoběžných žeber a popis jednotlivých experimentů. V závěrečné části se věnuje detailnímu vyhodnocení provedených experimentů. Požadavky zadání student splnil v plném rozsahu, v práci postupoval se zájmem o zpracovávanou problematiku, k řešení problémů přistupoval samostatně a s potřebnou iniciativou. Práce je sepsána pečlivě a přehledně, její vnější úprava a grafické zpracování jsou na dobré úrovni. Odborná úroveň odpovídá znalostem získaným v daném oboru. Předložená práce a její zpracování splňují všechny požadavky kladené na diplomovou práci. Práce přináší nové poznatky do oblasti olověných akumulátorů pro hybridní elektrická vozidla. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 50/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 20/20 | |
Formální zpracování práce | A | 18/20 | |
Využití literatury | A | 10/10 |
Student se ve své práci, zadané ústavem elektrotechnologie FEKT VUT v Brně, zabývá problematikou vlivu přítlaku a různých aditiv na životnost olověných akumulátorů v režimu PSOC. Práce je zpracována v rozsahu 63 stran včetně seznamu použité literatury. Práce je rozčleněna do jedenácti kapitol. V první kapitole se student zabývá historií vozidel na elektrický pohon. Následující kapitoly se zabývají popisem funkce elektrochemických zdrojů se zaměřením na hybridní vozidla a zkoumané olověné akumulátory. V praktické části student popisuje experimentální články a metodiku měření pracovního režimu akumulátorů v HEV. Samotný experiment je popsán v šesti podkapitolách naměřenými výsledky v grafech a jejich komentářem. Předložená práce je sepsána pečlivě, přehledně a výstižně s vnější úpravou a grafickým zpracováním na velmi dobré úrovni a odborná úroveň práce odpovídá znalostem získaným v daném oboru magisterského studijního programu. K práci mám připomínky pouze v neúplném citování použitých zdrojů informací v prvních kapitolách popisujících vývoj elektromobilů a hybridních vozidel. Předložená práce splňuje požadavky kladené na diplomovou práci a zadání diplomové práce bylo splněno. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím známkou výborně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 20/20 | |
Odborná úroveň práce | A | 49/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 19/20 | |
Formální zpracování práce | A | 10/10 |
eVSKP id 40502