MATYÁŠOVÁ, G. Zavedení Influencer marketingu v konkrétní společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2023.
Autorka projevovala zájem o zvolené téma a je zřejmé, že se v oblasti influence marketingu dobře orientuje. Při zpracování prokazovala značnou míru samostatnosti. Využívala však také konzultace v analyzované společnosti. Práce přehledně seznamuje s problematikou a tématem influecer marketingu vč. přehledných příkladů přidaných k samotné teorii. Pozitivně hodnotím včlenění jasných graficky připravených příkladů pro využití komunikace v rámci kampaně či popisy jak postupovat při implementaci. Ne na úplně logicky je do analytické části včleněna podkapitola 3.6 Implementace influencer marketingu u značky Bebutter. Tato je sice pro analyzovanou společnost velice přínosnou, ale bylo vhodné ji včlenit spíše pod samotné návrhy. Návrhy jsou jasné, dobře zpracované a smysluplné. Výstupy práce lze ohodnotit jako dobře realizovatelné a prakticky přínosné. OTÁZKY K OBHAJOBĚ: 1) Jsou podle Vás nejúspěšnější influenceři (Mega-influenceři) vhodní pro propagaci každého produktu a značky?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | Výstupy práce směřují k naplnění stanovených cílů. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | Autorka zvolila vhodného, spíše standardního postupu i metod. Pro přehlednost bylo vhodné včlenit jasnou přehledovou kapitolu s výsledky analýz. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | V rámci práce bylo vhodné doplnit jasné a přehledné závěry analýz a jasných východisek pro následné návrhy. Návrhová část mohla být doplněna o stručný přehled. | |
Praktická využitelnost výsledků | B | Výsledky práce jsou prakticky využitelné. Autorka v práci nabízí analyzované společnosti jasný pohled na implementaci influencerů v rámci marketingové komunikace vyráběných produktů. Toto je věcně a přehledně podchyceno zejména v kapitole 3.6 Implementace influencer marketingu u značky Bebutter. Nechybí zde stručné deskripce vhodných (doporučených) influencerů či způsoby, jak tyto kontaktovat. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | D | Práce vychází ze standardní struktury. Autorka zde využívá vhodné terminologie na dobré jazykové úrovni.Z pohledu členění pak některé zařazení kapitol v rámci struktury nemusí dávat jasný smysl. Např. včlenění podkapitoly 3.6 Implementace influencer marketingu u značky Bebutter pod Analytickou část je ne zcela přesné, neboť zde autorka teoreticky "implementuje" influencer marketing u analyzované značky. Z mého pohledu by toto bylo vhodnější začlenit pod následnou návrhovou část. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B | Autorka v práci prokazuje schopnost pracovat s velkým množstvím adekvátních informačních zdrojů. Tyto pak vhodně cituje i uvádí v seznamu. Dle systému theses.cz je celková podobnost 37%. Nejvyšší je pak 13%. Tyto shody jsou v teoretické části práce, kde jsou jednotlivé kapitoly (resp. zdroje v nich) náležitě ocitovány. |
Autorka se v diplomové práci zabývá zavedením influencer marketingu do marketingové strategie značky Bebutter. V teoretické části nabyla znalosti, které následně využila jak v analytické, tak v návrhové části práce. V analytické části je popsána aktuální marketingová strategie společnosti na sociálních sítích a je zde představen podrobný postup při implementaci influencer marketingu v praxi, včetně výběru vhodných influencerů a finančního zhodnocení celkových nákladů vynaložených na tuto formu marketingové komunikace. V návrhové části jsou uvedena praktická doporučení pro konkrétní značku a influencery. Hlavní cíl práce byl naplněn. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | ||
Práce s informačními zdroji | A |
eVSKP id 152168