LUDÁNYI, R. Li-Fi, využití světla a LED diod ke komunikaci mezi svítidly a uživatelem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.
Student Bc. Róbert Ludányi zpracovával diplomovou práci na aktuální téma: „Li-Fi, využití světla a LED diod ke komunikaci mezi svítidly a uživatelem“. Vzhledem k tomu, že oblast tohoto tématu je poměrně nová, byl student odkázán ve většině práce na zahraniční literární prameny. Co se týká osobních konzultací, tak ty ze strany studenta probíhali poměrně nárazově a rozhodně by mohli být častější. Téma práce bylo rozloženo do čtyř celků, které vycházejí z bodů zadání. K prvním třem bodům zadání (rešerše, zmapování aktuálního výzkumu a zhodnocení uplatnění) student přistoupil poměrně dobře a tyto body více méně splnil v jednotlivých na sebe navazujících kapitolách. Poslední bod (návrh svítidla), ve kterém se měla projevit studentova tvořivost, je poměrně slabý. Při plnění tohoto bodu zadání bych očekával, že student využije nabyté znalosti z předchozích bodů a navrhne svítidlo, které je schopné s uživatelem komunikovat s nějakou vyšší přidanou hodnotou. Místo toho student použil vcelku triviální princip přenosu zvuku po světle. V konečném důsledku se to dá chápat, jako částečné splnění posledního bodu, ale vzhledem k době řešení studentovy práce (o jeden rok déle, oproti běžné době) bych očekával lepší výsledek. Navíc i toto finální studentovo řešení by mohlo být lépe popsáno (například chybí schéma, popis principu přenosu informace na jakém pracuje jeho svítidlo apod.). Taky popis přenosu informace (zvuku) přes překážky, je taky ohodnocen pouze slovně a neškodilo by nějaké číselné vyjádření. Co se týká formální stránky věci, tak se mi velmi nelíbí, že u některých obrázků znázorňující např. průběhy či charakteristiky, chybí popisky os a čtenář se může jen domnívat co na obrázku je. Toto by se v diplomové práci vyskytovat nemělo. Rovněž bych uvítal v seznamu zkratek i české event. slovenské překlady použitých odborných slovních spojení. I přes uvedené nedostatky hodnotím práci stupněm D 60 bodů a doporučuji ji k obhajobě u SZZ. Otázka: Jaké modulační techniky využívá vaše svítidlo?
viz příloha
eVSKP id 127245