GARIPOVA, D. Detektivní hra s prvky dobrodružství [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Milet, Tomáš

Studentka předvedla vzornou práci. Pravidelně konzultovala, dělala si poznámky. Opravila naprostou většinu všech připomínek. Konzultovala i mimo běžné konzultační hodiny. Bylo vidět, že chce svou práci dokončit na výbornou. I když není technické řešení příliš složité, hodnotím stupněm A (90 bodů). Její snaha byla inspirativní.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Informace k zadání Cílem zadání bylo vytvořit hru v podobě adventury. Obtížnost zadání je spíše průměrná, ale je ztížena netechnickými věcmi jako je tvorba příběhu a grafiky.
Práce s literaturou Studentka si hledala vhodné zdroje a dbala na případné poznámky.
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace Studentka konzultovala pravidelně a velmi často. Obsah práce byl několikrát důkladně probrán. Stejně tak byla technická dokumentace důsledně kontrolována.
Aktivita při dokončování Studentka dokončovala svou práci ve spěchu, ale vše podstatné dokončila.
Publikační činnost, ocenění Výsledná hra ve formě adventury je zajímavá a mohla by být zveřejněna.
Navrhovaná známka
A
Body
90

Posudek oponenta

Vlnas, Michal

Celkově si myslím, že textová část je spíše nadprůměrná, moc dobře se čte, obsahuje spoustu schémat, jenž zjednodušují pochopení některých termínů a částí apod. Ačkoliv obsahuje některé chyby, tak to nehodnotím jako závažný problém. Realizační část jako celek funguje dobře, nicméně je spíše jednoduššího rázu a neobsahuje dle mého názoru moc složité implementační struktury. Vzhledem k těmto faktům navrhuji souhrnné hodnocení stupněm B .

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Náročnost zadání Zadání vzhledem k jeho charakteristice hodnotím jako spíše jednoduché.
Rozsah splnění požadavků zadání Zadání splněno ve všech bodech.
Rozsah technické zprávy Textová část je v obvyklém rozsahu.
Prezentační úroveň technické zprávy 90 Práce je vhodně a logicky rozdělena do kapitol. Rozsahy jednotlivých kapitol odpovídají standardu. Text je pro čtenáře pochopitelný po prvním čtení, jelikož obsahuje velké množství obrázků a schémat, které vysvětlují jednotlivé části celé práce. Jediné co bych vytkl jsou grafy v uživatelském testování, jenž v sobě neobsahují název, tedy není úplně jasné, jaká přesně otázka byla respondentům položena a na co přesně odpovídali.
Formální úprava technické zprávy 80 Text je psán velmi čtivou jazykovou formou. Lze zde však nalézt množství chyb, např. chybějící slovesa ve větách, špatně vyskloňované formy nebo špatně postavené věty. Avšak nehodnotím to jako příliš závažný problém. Typograficky je práce rovněž zvládnutá velmi dobře až na některé drobné chyby. Např. je škoda, že grafy v kapitole 6 jsou rastrové, když všechny ostatní obrázky (u kterých to bylo možné) jsou vektorové. Obrázek 5.19 není zmíněn v textu. Na mnoha místech chybí mezera před závorkou, taktéž mnohokrát chybí pevné mezery mezery na konci řádku u spojek apod. Obrázek 3.12 by bylo vhodné umístit jinak nebo ho překreslit, aby se vešel na předchozí stranu a nevytvářel velký bílý prosto na předchozí straně.
Práce s literaturou 85 Práce cituje celkem 14 zdrojů formou bibliografických citací. Zhruba 3/4 jsou odborné zdroje. V textu jsou umístěny jak parafráze tak přímé citace, které jsou vhodně označeny. Současně je literatura doplněna od množství zdrojů pod čarou.
Realizační výstup 70 Z grafického hlediska je realizační část velmi hezky zpracována. Nicméně, z technického hlediska zde není příliš mnoho věcí k hodnocení. Hru jako takovou jsem dohrál za cca 7 minut. Ačkoliv je scénář hry velmi zajímavý, tak z IT hlediska lze hodnotit spíše jenom podpůrné algoritmy v minihrách a ucelenost hry jako takové. Všechny algoritmy jsou však víceméně velmi jednoduché. Celkově z IT hlediska je realizace spíše průměrná.
Využitelnost výsledků Jedná se o práci kompilačního charakteru.
Navrhovaná známka
B
Body
80

Otázky

eVSKP id 153525