DUBNICKÝ, D. Návrh rozvoje osobnosti manažera [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2023.

Posudky

Posudek vedoucího

Pfeifer, Marcel Rolf

Student prokázal schopnost akademický pracovat, a to na velmi dobré úrovni. Student byl schopen nasbírat potřebná data, sestavit vlastní dotazník na základě existujících dotazníků a analyzovat výsledky pomocí statistických testů. V rámci práce však opomíjel výsledky zařadit do většího kontextu. Otázky vedoucího k obhajobě práce: 1. Jsou dané výsledky v souladu s informacemi z existující literatury? 2. Existují náznaky v literatuře, že dané výsledky práce jsou vyjímečným anebo novým jevem?  

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B Hlavním cílem bakalářské práce je "bližší představení pozice manažera a jeho lidské osobnosti a popis a doporučení způsobů, jakými by se měli manažeři vzdělávat v oblasti osobnostního seberozvoje s cílem dosahovat kariérní úspěchy a také v osobním životě žít naplněný a spokojený život." Student splnil tyto cíle na velmi dobré úrovni. 
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A Student se rozhodl pro online dotazník, který byl vyplněn manažéry. Tento dotazník byl správně poskládán ze dvou ověřených výzkumných dotazníků bez porušení vazeb. Student byl schopen zajistit soubor kvalifikovaných respondentů v počtu nad minimální velikosti vědeckého souboru. K vyhodnocení se rozhodl student použit test Chi-square (pro více než 2 kategorie) a t-test (pro 2 kategorie). Tímto byl schopen prokázat anebo vyvrátit statistický provázaný vztah na úrovni p
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Závěry jsou na velmi dobré úrovni, jsou logické a jasně pochopitelné a jsou provázané se statistickými testy prováděné v analytické části. V rámci výzkumu se student však omezil na svůj soubor, na který udělil návrh.  
Praktická využitelnost výsledků B Jelikož se jedná o poměrně velký soubor respondentů s povoláním manažer, tak je tento výzkum jak pro akademickou obec, tak i pro praxi využitelný. Z hlediska akademického však chybí diskuzní část s již existujícími studiemi, aby se dala studie správně a kriticky začlenit. Prakticky však poskytuje student vzácné informace o manažerech a snaží se poukázat na jisté nedostatky životního stylu a (samo)podpory. 
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Uspořádání a struktura práce jsou v pořádku. Příloha 2 představuje sice výsledky v rámci dotazníku, ale nejsou v rámci práce vyhodnocené. Je zde možnost i tyto informace ještě zpracovat pro další výzkum. Stránky 55ff působí menší zmatek, protože není intuitivně jasné, o jaké informace z dotazníků se jedná, jestli patří do přílohy anebo jestli jsou použity v rámci statistických testů. Zdroje mají zdánlivě různé formatování textu (šedá vs. černá barva).
Práce s informačními zdroji, včetně citací A Report prozkoumání shod s jinými prácemi udává shodu 3,3%. Tyto shody se naskytují pouze ve formální části práce (zadání, část obsahu, cíle, prohlášení studenta, apod.) a nevztahují se na samostatnou práci studenta. Citace a reference jsou použity správně.
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Konečná, Zdeňka

Stanovený cíl je naplněn částečně. Teoretická východiska vycházejí z relevantních odborných zdrojů, student prokázal dobrou schopnost práce tvorby literární rešerše ke zkoumanému tématu. Doporučením pro další odbornou práci je, že při použití anglicismů v odborném v textu je vhodné vysvětlit, proč není používán český ekvivalent pro tento termín, pokud je zaveden. Vhodné je také na závěr literární rešerše vložit shrnutí teoretických východisek se zdůrazněním jejich využití v následujících analytické či návrhové části práce. Metodicky student postupoval velmi dobře, kvituji použití validovaných dotazníků i zvolených metod zpracování dat. U metodického postupu však postrádám popis přístupu a kritéria výběru respondentů - student uvádí, že si našel na "jednotlivých firemních stránkách e-mailové kontakty manažerů" - neuvádí žádné bližší informace, ani z jakých stránek údaje čerpal.  Celkově lze konstatovat, že student prokázal snahu o porozumění tématu, zpracování teoretických východisek byla provedena dobře, taktéž analytická část byla zpracována ne dobré úrovni, až na výtky k sestavení zkoumaného vzorku. Návrhová část je velmi obecná a povrchní s minimem vlastních specifických návrhů využitelných k seberozvoji na manažerské pozici. 

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů D
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Praktická využitelnost výsledků E
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji B
Navrhovaná známka
D

Otázky

eVSKP id 151952