ŠÍMA, J. Testovací pracoviště pro vzdálené omezení rychlosti vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2023.

Posudky

Posudek vedoucího

Dvořák, Jan

Student prostudoval problematiku zadané práce a povedlo se mu zprovoznit testovací pracoviště demonstrující vzdálené ovlivnění otáček vozidla. Testovací pracoviště bylo vytvořeno za pomoci dvou komunikačních jednotek (OBU) a CAN převodníku pro předání příkazů přístrojové desce. Pro demonstraci ovlivnění otáček byla použita přístrojová deska vozu Octavia II. Nejdříve bylo vytvořeno pracoviště v základní testovací podobě, kde pro realizaci využil nepájivé pole pro zapojení CAN převodníku, zařízení nebylo uloženo v žádné krabičce atd. Následně provedl zprovoznění celého systému a základní otestování komunikace mezi komunikačními jednotkami. V rámci dopracování práce student vytvořil jednoduchou desku plošných spojů pro zapojení CAN převodníku, realizoval krabičku pro osazení všech komponent sloužící pro demonstraci omezení otáček na přístrojové desce a v práci přidal analýzu zachycené komunikace v programu Wireshark. Studentův přístup k řešení práce byl z počátku aktivní. Nicméně, následně se jeho aktivita snižovala a některé klíčové části (např. tisk boxu) řešil až několik dní před termínem odevzdání práce. V práci postrádám důkladné ověření vlastností pracoviště. Student mohl například provést testování rušení bezdrátové komunikace mezi komunikačními jednotkami, vliv GPS přijímače a vzdalenosti mezi OBU jednotkami na funkci komunikace. Mohly být vyzkoušeny i další funkce, které umí přístrojová deska zobrazit. Krabička pro osazení přístrojové desky mohla být precizněji realizována. Je zřejmé, že se na realizaci a finálním dopracování podepsal nedostatek času. Práci hodnotím známkou D/60 bodů.

Navrhovaná známka
D
Body
60

Posudek oponenta

Musil, Petr

Student Jindřich Šíma přepracoval svou bakalářskou práci do konečného rozsahu 57 stran. V teoretické části zůstává pouze obecný popis konceptů komunikace v dopravě bez další přidané hodnoty. V praktické části student zahrnul část doporučení pro úspěšnou realizaci testovacího pracoviště. Cíl zadání v tento okamžik považuji za splněný s výhradami. Předložený výstup je nyní realizován na desce plošných spojů, celá konstrukce je následně vytvořena pomocí konstrukčního boxu vytištěného 3D tiskem. Ze přiložených fotografií plyne, že návrh i samotný 3D tisk dosahují nízké kvality, a v současném provedení konstrukční box nepovažuji za kvalitně technicky zpracovaný ani vzhledný. Mezi zásadní nedostatky práce řadím zejména absenci komplexnějšího testování. Student se nezabýval testováním omezení rychlosti na reálném vozidle, praktickým dosahem ani komunikačním zpožděním, ačkoliv je toto testování uvedeno v zadání práce, a autor tuto skutečnost sám v závěru své práce komentuje. Po formální stránce se v textu nacházejí pasáže s komplikovanou stylistikou. Formátování textu se místy potýká s nedostatky, student také využívá u některých obrázků a diagramů pouze rastrových obrázků, které zhoršují čitelnost. Vzhledem k výše uvedeným nedostatkům a také s ohledem na skutečnost, že dodatečný čas na dopracování práce není z předložené práce zřejmý, hodnotím tuto práci stupněm E – 53 bodů.

Navrhovaná známka
E
Body
53

Otázky

eVSKP id 153927