ŠARAYOVÁ, P. Studenti sobě - Studentské centrum Poříčí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2011.
Autorce se ve zvoleném konceptu podařilo jednoduchou elegancí vytěžit z lokality maximum. Postupný růst hmot, pavlačové řešení provozu či přísný geometrický rastr fasády – elementární kompoziční a provozní prvky, skloubené do specifické poetiky nároží jako vnitřního atria. Pokorný, avšak svébytně tvůrčí přístup dokázal vyhovět rozsáhlému stavebnímu programu, aniž by byl nucen slevit cokoliv ze své tolik cenné civilnosti. Otázky a náměty k obhajobě: - povaha a charakter vntřního atria
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | Pavlína Šarayová přistupovala ke zpracování se zájmem a invenční hravostí. |
Zdařilá práce, ve které autorka prokazuje schopnost skloubit své výtvarné cítění a pochopení charakteru místa se zadáním práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | Respektuje dané možnosti staveniště a vhodně jich využívá – hlavní vstup orientuje z klidnější strany, podélnou orientací hmot směřuje pohled na kostel sv. Leopolda. | ||
Architektonické řešení | Považuji je za zdařilé, s výtvarným nábojem a přitom neokázalé. Kontextuálně a nenásilně dotváří stávající blok za použití soudobých výrazových prostředků. Kombinace tmavé hmoty s malými otvory oken a zářících prosklených pláství komunikací může být velmi působivá. | ||
Provozní řešení | Rozmístění provozů na jednotlivých úrovních je vcelku logické, dispozice jsou přehledné a bezkolizní. | ||
Technicko konstrukční řešení | Navržené konstrukční řešení je přiměřené architektonickému návrhu. Z přiloženého technického detailu není patrné konstrukční řešení spodní stavby (zejména izolace). | ||
Formální úroveň | Práce má dobrou grafickou úroveň, která dostatečně ilustruje záměr autorky. Stejnou pozornost je nutné věnovat i textové části – na straně Schéma konceptu se nachází několik překlepů a gramatických pochybení. |
eVSKP id 39696