SLOVÁK, M. Obslužný SW pro RLC metr HIOKI 3532 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2008.
V průběhu zpracování bakalářské práce student prokázal odpovídající teoretické i praktické znalosti a dovednosti. Řešení práce věnoval patřičné úsilí. Prokázal velmi dobrou schopnost samostatné práce při práci s literaturou, studiu manuálů a programování v LabVIEW. Konzultací student využíval v obvyklé míře.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 50/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 20/20 | |
Formální zpracování práce | A | 19/20 | |
Využití literatury | B | 8/10 |
Úkolem studenta bylo seznámit se problematikou měření impedancí, vlastnostmi RLC metru HIOKI 3532 a vytvořit obslužný SW pro RLC metr v prostředí LabView. Zadání bakalářské práce lze hodnotit po stránce odborné i časové jako středně náročné. Lze konstatovat, že bylo s výhradami splněno. Student dokázal nastudovat problematiku měření impedancí i tvorby přístrojového ovladače v prostředí LabView. Práce je členěna do osmi kapitol, má 35 stran textu. Kapitoly se postupně věnují definicím pojmů, principům funkce moderních automatických RLC mostů, popisu přístroje Hioki, popisu sběrnice GPIB a programového prostředí LabView. Nejrozsáhlejší poslední kapitola popisuje ovládání vytvořeného uživatelského rozhraní. Rozsah jednotlivých kapitol odpovídá jejich významu. Ke kladům patří teoretická část práce, která sice nepřináší nic nového a má ryze kompilační charakter, ale je zřejmé, že se autor skutečně snažil o přehledný a srozumitelný text s využitím citovaných zdrojů. Mezi hlavní nedostatky práce řadím fakt, že student vytvořil poměrně jednoduchý program umožňující základní ovládání přístroje, ale již se ani náznakem nepokusil jit nad rámec zadaní. Vytvořený program je pro neškoleného uživatele stejně nesrozumitelný, jako ovládání samotného přístroje - chybí kontextová nápověda, chybí hlídání mezí zadávaných parametrů, mohl být prováděn online výpočet chyby měření s případným doporučením uživateli, jak nastavit podmínky měření lépe a jistě mohly být implementovány i další doplňkové funkce. Při praktickém využití bude zcela jistě chybět např. možnost nastavení konstantního měřicího kroku frekvence v logaritmických souřadnicích. Dále v práci postrádám praktické zkušenosti s používáním programu a RLC metru - např. vliv Trigger delay na celkovou dobu měření a na dosažitelnou přesnost, vliv volby režimu CC a CV na přesnost, vliv volby měřené veličiny, vliv kompenzace měřicích vodičů atd. Po formální stránce je práce na dobré úrovni, obsahuje minimum gramatických chyb a překlepů. Předložená práce, i přes některé vytknuté nedostatky, svědčí o bakalářských schopnostech studenta a doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 20/20 | |
Odborná úroveň práce | B | 40/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | E | 10/20 | |
Formální zpracování práce | A | 10/10 |
eVSKP id 13742