HANUŠKA, T. Principy štíhlé výroby a jejich implementace [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
V původním názvu zadání se vyskytovalo slovo CNC a předpokládala se omezení aplikace štíhlé výroby jen na pracoviště se zařízením CNC. Po analýze potřeby ABB bylo domluveno rozšířit zadání na celou výrobu, kde přístup štíhlé výroby by byl mnohem přínosnější. Student se podílel osobně na zavádění metod štíhlé výroby do provozu a jak teoretické podklady, tak i praktická aplikace je vysoce hodnocena i u manažerů firmy. V ABB se předpokládá pokračování práce tímto směrem a student určitě přispěje na řešení tohoto úkolu a samozřejmě i pokračování studia na FSI. Z tohoto důvodu je žádoucí aby student v rámci obhajoby prodiskutoval další předpokládané aplikace metod štíhlé výroby ve firmě a způsob, jak se do těchto prací bude angažovat. V případě pokračování inženýrského studia by budoucí diplomová práce mohla být v tomto oboru a potenciálně by byla velice prospěšná.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Student se zabývá v závěrečné práci principy štíhlé výroby a jejich implementací ve společnosti ABB s.r.o. PGHV Brno – Slatina. V této firmě aktuálně probíhají změny v montáži. Cílem práce je proto navrhnout vhodné postupy pro odstranění plýtvání a doporučit opatření, která budou implementována. Proto se student v první části práce zabývá rešerší metod štíhlé výroby a logistiky. Rešerše je obsáhle zpracovaná a výběr popisovaných metod vhodný. Student tak vytvořil dobře rozpracovanou základnu pro to, aby vybral metody vhodné pro aplikaci v ABB. V praktické části práce student mapuje tok materiálů a pohybu zaměstnanců na pracovišti ve výrobním procesu montáže. Za tímto účelem student vybral metodu Kaizen, z metod popisovaných v rešeršní části. Student analyzoval zkušební týdny v provozu a vyhodnotil, že bude nutné udělat důkladný rozbor celé montáže. V další části práce student provedl analýzu montáže za využití metody VSM a špagetového diagramu. Největšími přínosy této práce bylo především omezit plýtvání ve výrobním úseku a optimalizovat takt u složitějších sestav, čehož pomocí této analýzy a standardizací postupů student dosáhl. Všechny cíle bakalářské práce byly splněny. Práce obsahuje mírné formální nedostatky. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě a vzhledem k pozitivnímu dopadu nově nastavených standardních výrobních procedur v podniku navrhuji pokračovat formou diplomové práce např. optimalizací i na dalších výrobních úsecích, o což firma ABB vyslovila zájem (mimo jiné vzhledem ke snížení výrobních nákladů, jež se podařilo aplikací řešení omezit). Student prokázal invenci, samostatnost a znalost nabytých teoretických informací v podobě analýzy a optimalizaci úseku montáže. V kapitole 3 Užití metod štíhlé výroby v praxi zmiňujete mimo jiné využití metod Kaizen, špagetového diagramu a VMS: • Co Vás vedlo k rozhodnutí použít metodu Kaizen a ne jiné z metod, které zmiňujete v rešerši? • Proč jste pro rozbor pracoviště montáže využil špagetový diagram a VMS? • Jaké má použití zmíněných metod v tomto konkrétním případě výhody oproti ostatním metodologiím, jako je například simulace výroby? • Dokážete říci, jaké metody z rešerše by jste využil k další optimalizaci výroby a proč?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 121503