NAVRÁTIL, T. Návrh konceptu výroby dílu „Vnější zadní podběh levý vozu AU40x“ v závodě AUDI Neckarsulm [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.
Student zpracoval návrh automatizované linky pro zadní vnější podběh auta. V teoretické části práce je poměrně rozsáhle zpracována problematika automatizace a robotizace výroby s ohledem na Industry 4.0. Aplikační část práce je důsledně zaměřena na linku RHAx, kde je zpracován návrh linky a popis vykonávaných operací se zaměřením na levou stranu linky a především na první buňku. K virtuálnímu uvedení do provozu svařovací buňky je použit program Process Simulate, kde je otestována funkčnost celého zařízení z hlediska možných kolizí. Je vypočítán takt linky na 52 s. Student pracoval samostatně a konzultoval pravidelně problematiku i ve výrobním podniku. Dotazy: 1. Na straně 25 u DELTA robotů se uvádí, že tyto roboty „…Dosahují vysokých rychlostí. Zároveň jsou velmi přesné.“. Jaká je přesnost DELTA robotů v porovnání s jinými typy robotů? 2. Jak jsou určeny procesní časy vložené do Sequence Editor? 3. Jaké jsou průběžné doby v případě zpracování více stejných výrobků a v případě střídání výrobků?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
V BP autor řeší kompletní návrh části svařovací linky pro významného klienta společnosti Chropyňská strojírna, a.s. Autor byl v průběhu svého praktika začleněn do realizačního týmu a pod odborným dohledem vedoucího projektu, mu byla svěřena úloha návrhu části svařovací linky RHAL. Autor zpracoval poměrně obsáhlou rešerši o automatizaci, robotizaci a základních druzích technologií, používaných v automobilovém průmyslu. Toto bude v rámci společnosti použito jako základní teoretický přehled pro účastníky různých exkurzí. Další součástí bylo navržení samotného zařízení. Zde autor popsal jednotlivé kroky, které vedou k výrobě finálního produkt. Ve spolupráci s naším simulačním oddělením provedl virtuální uvedení do provozu navržené části linky. Výstupem z programu byl mimo jiné i důležitý diagram času cyklu, který potvrdil, že zařízení je navrhnuto dle požadavků zákazníka. Autor pracoval samostatně, ovšem z naší strany musel být korigován, protože nebyla zohledněna některá omezení komerční povahy, jako dodací doby komponent nebo jejich kompatibilita s použitým systémem řízení. Tento fakt ovšem nepovažuji v žádném případě za autorovu chybu. Děkuji autorovi za příjemně strávený čas při konzultacích a diskuzích a chtěl bych mu i touto formou popřát do budoucího osobního i profesního života mnoho úspěchů a štěstí. Ing. Ondřej Málek
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 140106