STOKLÁSKOVÁ, O. Vliv přidaných sacharidů na kvalitu cereálního kvasu a kvasového chleba [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2023.
Studentka si sama navrhla téma práce a řešení práce věnovala množství času. Návrh experimentů studentka konzultovala s vedoucím. Studentka včas zpracovala teoretickou část bakalářské práce a to v poměrně dobré kvalitě. Studentka prokázala schopnost pracovat s odbornou literaturou. Poznatky z literatury dokázala při psaní práce i při plánování experimentů velmi dobře využít. V laboratoři studentka pracovala samostatně a prokázala experimentální zručnost. Prvotní získané výsledky studentka dobře zpracovala a vyvodila příslušné závěry z provedených experimentů. Pro pokračování svojí práce si studentka domluvila stáž v pekárně, kde se jí podařilo obohatit bakalářskou práci o další cenná data. Studentka splnila zadání bakalářské práce. S prací Olgy Stokláskové jsem byl velmi spokojen a jako vedoucí hodnotím její práci známkou A-výborně a doporučuji práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Kvalita zpracování výsledků | B | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A | ||
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | A | ||
Využití poznatků z literatury | A |
Bakalářská práce se zabývá problematikou přídavku sacharidů do kvasu a studiem vlivu tohoto přídavku na kvas a kvasový chléb. Teoretická část vychází z celkem 49 kvalitních literárních zdrojů, českých i cizojazyčných knih, ale především časopiseckých vědeckých publikací. Je zaměřena na charakteristiku obilného zrna, popisuje žitný kvas a sladidla používaná v pekárenství. Tato část práce je zpracována zajímavě, srozumitelně. Jen kapitola 2.5., nazvaná stručně "Metody", mohla být propracovanější a věnovat se použitým metodám podrobněji. Použité zdroje jsou uvedeny ve správném formátu v přehledu literatury, pro citaci studentka však v textu používá někdy citaci na konci věty, někdy až za větou (za tečkou), bylo by dobré styl citace v práci sjednotit. Citace se uvádí buďto v hranatých závorkách, nebo horním indexem, nikoli obojí; jejich řazení v textu by mělo být vzestupné. V experimentální části studentka nejprve studovala vliv přídavku různých sacharidů (řepný cukr, med, sladová moučka) na kvalitu těsta, přičemž sledovala hlavně nárůst objemu těsta, změnu pH a obsah organických kyselin (mléčná, octová). Další experimenty již byly provedeny v pekárně, kde si studentka domluvila studijní pobyt. Zde měřila hlavně pevnost střídy upečených chlebů a zkoumala jejich mikrobiální stabilitu/trvanlivost. Výsledky jsou prezentovány formou tabulek a grafů; studentka zde prokázala velmi dobrou úroveň písemného projevu a schopnost odborného vyjadřování, výsledky jsou správně interpretovány a podrobně diskutovány. Zasloužily by si ale nějaké podrobnější statistické zpracování. Závěry práce výstižně shrnují zjištěné experimentální poznatky. V práci jsou drobné formální chyby, vytkla bych obrázky s anglickými popisky, měly by být v češtině. Nicméně jako celek je práce velmi zajímavá a splňuje požadavky na bakalářskou práci. Oceňuji spojení s praxí a práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Využití literatury a její citace | B | ||
Úroveň jazykového zpracování | A | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A |
eVSKP id 148019