PRZECZEK, J. CFD analýza vstupního kanálu turbovrtulového motoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.
Diplomant se při zpracování diplomové práce musel vyrovnat se třemi zásadními problémy - návazností zadání na konkrétní specifikaci průmyslového charakteru, zvládnutím výpočetních nástrojů (CFD metody) nad rámec běžně vyučovaného rozsahu a dále detailním pochopením principů vnitřní aerodynamiky vstupního ústrojí turbovrtulového motoru. Diplomantovi se podařilo z často poměrně kusých podkladů vytvořit věrohodný geometrický a výpočetní model. Diplomant zvládnul metodiku CFD výpočtů a pro ověření provedl kalibrační výpočet a jeho srovnání s tunelovým měřením. Samostatně definoval cíle aerodynamické analýzy vstupního kanálu a provedl adekvátní a přehledné vyhodnocení. Před samotným řešením se seznámil s výsledky předchozích analýz a navázal na ně. Při zpracování projektu postupoval koncepčně a vyrovnal se s mnoha problémy plynoucími z řešení zadání velmi konkrétního problému z průmyslové praxe (například technické parametry instalovaného chladiče a další). Výsledky práce jsou přímo použitelné výrobcem letounu a budou mu předány.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Diplomová práce pana Przeczka je zaměřena na výpočet proudění ve vstupním ústrojí turbovrtulové pohonné jednotky pomocí CFD metod. Cílem práce mělo být vyhodnocení charakteru proudění po kvalitativní i kvantitativní stránce a rámcový návrh možných změn. Začátek práce stručně uvádí do problematiky CFD výpočtů a návrhu vstupního ústrojí turbovrtulového motoru. Následuje krátká historie letounu L-410 a motoru M-601, jehož vstupním ústrojím se práce zabývá. Kapitola 6 obsahuje popis výpočtu kalibrační úlohy, při jejímž řešení si diplomant osvojil základy práce v programech Ansys ICEM a Fluent a získal zkušenosti nutné pro úspěšné splnění cílů diplomové práce. Od kapitoly 8 se pak diplomant věnuje vlastnímu řešení vstupního ústrojí. Je podrobně popsána tvorba geometrie a výpočetní sítě se všemi těžkostmi a problémy na které autor narazil. Dále je rozebráno nastavení a postup výpočtu v programu Fluent. Kvalitativní i kvantitativní výsledky výpočtů obsahuje kapitola 11. Následuje návrh možných úprav a změn vstupního ústrojí a závěr. Po stránce stylistické i grafické je celá diplomová práce na velice dobré úrovni. Míra chyb a překlepů nepřesahuje přijatelnou úroveň. Diplomant prokázal schopnost využít znalosti ze studované specializace ke zvládnutí úkolů, které byly na něj kladeny. Je třeba si uvědomit, že se jednalo o již poměrně složitou geometrii a komplexní úlohu jak pro tvorbu výpočetní sítě, tak pro samotný výpočet. Diplomant musel navíc sám vytvořit 3D model, neboť tento nebyl dodán zadavatelem.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 38341