JÍLEK, P. Pásový dopravník kamenné drti pro betonovou směs [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Malášek, Jiří

Po stručném popisu pásových dopravníků uvádí autor přehled výrobců pásových dopravníků pro podobné technologie, jak je zadáno. Následuje volba kompnentů pásového dopravníku. V elektrobubnu str. 22 se patrně nenachází cykloidní převodovka, jak je popsáno, nýbrž planetová převodovka. Kotvení je vzhledem k netypické poloze stojin voleno správně se čtyřmi šrouby. Problémem je chybějící kontrola napojení stojin pomocí čepů ke konstrukci i ke kotvení na smyk a na otlačení, případně ohyb. Výpočet dopravníku je proveden správně podle norem. Autor by měl alespoň přibližně navrhnout způsob zatížení a dimenzování stojin. Výkresová dokumentace je kvalitní, vhodný by byl průměr hnacího bubnu za účelem zpřesnění polohy přepadu materiálu. Rozdíl délky stojin 5160 a 5238  (3500 a 3578) by bylo vhodné vzhledem k rozměru 57 a průměru 40 objasnit. Pokud se kamenivo bude vyskytovat na pásu za místem kotvení stojin, mohla by nastat jistá nižší stabilita celé konstrukce. Výpočet i konstrukce je na kvalitní úrovni, uvedené připomínky bude vhodné autorem vysvětlit a obhájit toto hodnocení. Tuto práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Pokorný, Přemysl

Předložená práce se zabývá konstrukčním návrhem pásového dopravníku. V úvodních části práce je popsáno rozdělení pásových dopravníků. V další části je zpracován rešeršní přehled výrobců pásových dopravníků. Následuje popis komponent pásového dopravníku. Další část obsahuje funkční výpočty dopravníku. Dále následuje stanovení odporů dopravníku a volba pohonu. V závěrečné části práce jsou řešeny síly v pásu. Zpracování práce je provedeno relativně přehledně a poměrně solidním způsobem. Student se při práci nevyhnul některým pochybením. K práci mám zejména tyto připomínky: - v rešeršní části práce nejsou vyvozeny žádné vlastní závěry - použití cykloidní převodovky pro pohon dopravníku pro přepravu kamenné drti nebude funkční - nesprávný zápis jednotek (tečky mezi veličinami) Celkově má práce velmi dobrou úroveň a splňuje požadavky zadání. Pan Petr Jílek ve své práci prokázal odpovídající znalosti studovaného oboru a tím i schopnost budoucí samostatné práce či pokračování v dalším stupni vysokoškolského studia. Práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání C
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 157391