JÍLEK, P. Pásový dopravník kamenné drti pro betonovou směs [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.
Po stručném popisu pásových dopravníků uvádí autor přehled výrobců pásových dopravníků pro podobné technologie, jak je zadáno. Následuje volba kompnentů pásového dopravníku. V elektrobubnu str. 22 se patrně nenachází cykloidní převodovka, jak je popsáno, nýbrž planetová převodovka. Kotvení je vzhledem k netypické poloze stojin voleno správně se čtyřmi šrouby. Problémem je chybějící kontrola napojení stojin pomocí čepů ke konstrukci i ke kotvení na smyk a na otlačení, případně ohyb. Výpočet dopravníku je proveden správně podle norem. Autor by měl alespoň přibližně navrhnout způsob zatížení a dimenzování stojin. Výkresová dokumentace je kvalitní, vhodný by byl průměr hnacího bubnu za účelem zpřesnění polohy přepadu materiálu. Rozdíl délky stojin 5160 a 5238 (3500 a 3578) by bylo vhodné vzhledem k rozměru 57 a průměru 40 objasnit. Pokud se kamenivo bude vyskytovat na pásu za místem kotvení stojin, mohla by nastat jistá nižší stabilita celé konstrukce. Výpočet i konstrukce je na kvalitní úrovni, uvedené připomínky bude vhodné autorem vysvětlit a obhájit toto hodnocení. Tuto práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předložená práce se zabývá konstrukčním návrhem pásového dopravníku. V úvodních části práce je popsáno rozdělení pásových dopravníků. V další části je zpracován rešeršní přehled výrobců pásových dopravníků. Následuje popis komponent pásového dopravníku. Další část obsahuje funkční výpočty dopravníku. Dále následuje stanovení odporů dopravníku a volba pohonu. V závěrečné části práce jsou řešeny síly v pásu. Zpracování práce je provedeno relativně přehledně a poměrně solidním způsobem. Student se při práci nevyhnul některým pochybením. K práci mám zejména tyto připomínky: - v rešeršní části práce nejsou vyvozeny žádné vlastní závěry - použití cykloidní převodovky pro pohon dopravníku pro přepravu kamenné drti nebude funkční - nesprávný zápis jednotek (tečky mezi veličinami) Celkově má práce velmi dobrou úroveň a splňuje požadavky zadání. Pan Petr Jílek ve své práci prokázal odpovídající znalosti studovaného oboru a tím i schopnost budoucí samostatné práce či pokračování v dalším stupni vysokoškolského studia. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 157391