DUFKA, F. Tvorba grafické knihovny pro zásuvné moduly VST [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2019.
Diplomant prokázal vynikající schopnosti v samostatné tvorbě grafické knihovny a programování. Dokázal vytvořit originální, efektivní a elegantní způsob, jak vytvářet uživatelské rozhraní v 3D. Teoretická část není jen shrnutí známých faktů, ale jsou zde analyzovány nedostatky stávajících technologií a z toho vyplývá řešení, které je popsáno dále. Ze seznamu literatury je zřejmé, že se student téměř výlučně zabýval nalezením nových postupů v tvorbě grafických rozhraní a pro renderování 3D a nezabýval se hlouběji zvukovou částí zásuvných modelů. Přinejmenším by bylo vhodné uvést podrobnější pasáže o propojení audio parametrů s grafickými prvky. Po formální a stylistické stránce je práce zpracována dobře, při úrovni znalostí diplomanta a úrovni samostatně vypracovaných kódů by se mohlo upustit od některých velmi elementárních tvrzení. Nejhorší částí celé práce je anglický abstrakt. Na první pohled je to doslovný překlad češtiny i se slovosledem, ale dokonce je odchýlený od překladu českých slov. Použití členů je redukováno na několik málo z mnoha, které měl abstrakt obsahovat.
Student se ve své práci zabýval návrhem vlastní grafické knihovny pro zásuvné moduly VST. Obsahově je práce velmi dobře strukturována, počínaje seznámením čtenáře s dostupnými technologiemi pro vykreslování UI, které autor porovnal a vyzdvihl jejich klady a zápory, a popisem vlastního návrhu knihovny konče. V psaném textu se vyskytuje pouze pár překlepů např. distrubuovaná (str. 13), nekorektní spojovníky, nevhodné výrazy na konci řádku apod. Větších výhrad mám k neseřazené literatuře (podle abecedy/výskytu) a místy nedostatečnému citování použitých zdrojů. Praktická část s vlastní implementací knihovny je po programátorské stránce na velmi vysoké úrovni. Autor prokázal značné znalosti a přehled v oblasti moderní počítačové grafiky, navrhoval vlastní řešení nejen s ohledem na optimální výkon a kvalitu zobrazení, ale i využitelnost v rámci perspektivních technologií (viz knihovny třetích stran). Ke knihovně RealBox, jejímž jádrem je API OpenGL, byla vytvořena detailní dokumentace spolu s projektem ve Visual Studiu obsahující tři příklady vytvořených zásuvných modulů – ty lze úspěšně zkompilovat a vytvořit soubory vst3, jež je možno integrovat do DAW. Práci hodnotím jako velmi zdařilou a navrhuji hodnocení A 96 bodů.
eVSKP id 118152