BORDOVSKÝ, L. Implementace nových požadavků JAR-FCL 1 v teoretické přípravě dopravních pilotů v oblasti všeobecných znalostí letounu. [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2009.
Problematika řešená v bakalářské práci byla pro studenta zcela nová. Musel se velmi podrobně seznámit s předpisovou bází teoretického výcviku dopravních pilotů pro předměty v oblasti Všeobecných znalostí letounu, a to podle současných a nově navržených výukových osnov. Na základě poměrně důsledné analýzy pak navrhnout metodickou úpravu stávajících učebních textů. Po úvodních konzultacích o cílech, metodě a postupu zpracování bakalářské práce samostatně a systematicky zpracovával jednotlivé kapitoly. Konzultací využíval především k ujasnění zadaných úkolů a korekci svých názorů. Připomínky k jednotlivým částem práce uvážil a respektoval. Při vypracování konečné verze bakalářské práce mohl věnovat více pozornosti stylistické úpravě a pravopisu. Svou bakalářskou prací prokázal schopnost samostatně a odpovědně zpracovat zadané úkoly, analyzovat rozdíly mezi výukovými osnovami a navrhnout vlastní doporučení na úpravu stávajících učebních textů pro předmět Všeobecné znalosti letounu podle požadavků předpisu JAR –FCL 1.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Student splnil požadavky zadání a vytvořil podrobný návod postupu úprav učebních fondů předmětů 021 a 022 pro teoretickou přípravu profesionálních pilotů podle požadavků JAR-FCL 1. Podstata obsahu zprávy spočívá v podrobném porovnání a z něho plynoucím vyznačení rozdílů mezi požadavky, kladenými na přípravu podle Amendment 5/2006 vzhledem k předchozím požadavkům podle Amendment 2/2003. Výsledkem jsou návrhy na doplnění učebních textů. Předností práce je podrobné vyznačení rozdílů v požadavcích na přípravu v předmětech 021 a 022. Z nich ale mohlo být podrobněji a snad i energičtěji navrženo, jakým způsobem by měla být studijní literatura v budoucím kole její obměny upravena. Autor ale zadání splnil a autorům budoucí verze studijní literatury poskytl dobrý a přehledný materiál. Některé detaily obsahů předmětů 021 a 022, které v textu jeho práce nejsou explicitně objasněny, by měl vysvětlit během obhajoby nebo v odpovědích na připojené otázky oponenta. Bakalářská práce obsahuje všechny náležitosti. Její grafická a jazyková úprava odpovídá potřebám. Je třeba odpustit několik významnějších terminologických chyb (např. protisrážlivý/protisrážkový str.41 dole; blízkost/sblížení, Tab.25, systém chlazení vzduchu, str. 24 apod.) a v gramatice časté kuriozity v interpunkci.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 19922