KŘÍŽOVÁ, L. Kreativní centrum – Kopřivnice [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .
Studentka během studia i při tvorbě závěrečné práce prokázala svůj talent a nadání úspěšně tvořit ve zvolené pracovní profesi
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | 90 | Studentka Lucie Křížová zpracovávala zadaný úkol velmi svědomitě od samotného počátku analytické části až po závěrečnou prezentaci. Měla od počátku poměrně jasnou vizi o konkrétním řešení, které vyplynulo z místa pro uvažovanou výstavbu, analýz provozu současných menších galerijních provozů a požadavků vytvořených ve spolupráci se zástupci města. Zadání je ve svém rozsahu enormní, ale bez vyřešení názoru na navazující komerční zónu vzniklou bez urbanistické koncepce v poměrně nedávné minulosti by práce postrádala kontext a vyhla by se tak palčivým místům města. To by byla škoda. Proces tvorby jsem měl možnost pravidelně sledovat a spolupodílet se na něm při společných konzultacích. Oceňuji schopnost budoucí kolegyně naslouchat úvahám a reagovat na ně, zapracovávat podněty a ověřovat řešení u odborníků, které je nutno oslovit v ten pravý čas pro úspěšný architektonický návrh. Spolupráce s ní byla inspirativní a pohodová. Známé “Nomen omen” v případě kolegyně Křížové neplatí. |
Pěkná práce, která si nehraje na nic složitého, vystihuje asi přesně co je v území třeba, a volí k tomu odpovídající prostředky a formy. Některé mírně toporné stránky jsou vyváženy jednoduchostí a nejsou nakonec ke škodě projektu. Pokud autorka dokáže v budoucnu rozvíjet možnosti a množství podob jaké na sebe mohou její prostorové návrhy brát, a bude je dotahovat do konce, myslím, že se potká s úspěchem.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | B | Velmi střídmý a jednoduchý ale, anebo právě proto, velmi funkční urbanistický zásah, kde je jasně vymezena uliční čára hlavní ulice, veřejný prostor, který se rozlévá do parku, a servisní plochy pro parkování a pro nakupování. Je zajímavé, že takové řešení pak přináší lehkost a mimoděk zvýrazňuje jádro tohoto území - stavby pro kulturu. Do tohoto schématu pak zapadne i volně umístění sál. Je škoda, že naznačené řešení urbanistických detailů veřejného prostoru, onen „tetris“ rozesetý po celé ploše, se nepropisuje i do ostatních částí, případně s nimi jinak nekomunikuje. Takováto další vrstva by návrhu pomohla aby fungoval jako ještě lepší celek, a navržený „tetris“ nepůsobil nedotaženě. Nicméně musím konstatovat, že tady je opravdu méně více. a základní rozdělení hmot plně odpovídá navazujícímu urbanistickému kontextu širšího centra Kopřivnice. | |
Architektonické řešení | C | Architektonické řešení postrádá lehkost toho urbanistického, a také lehkost navržených půdorysů, které jsou odpovídající záměru, a celkem zdařilé. Detaily viditelné ve vizualizacích, těžké působení fasád a dokonce i těch prosklený svědčí o buď nedotaženosti nebo necitlivosti k tomu, co jsem nakreslil v půdoryse. Když si tu studuji jednoduché, lehce působící půdorysná schémata a řezy, jsem poté zklamán tím, jak si je autorka představuje zhmotněné v domy. Ne, že by byly ostudné, ale chybí jim buď přesvedčivější prezentace anebo více času, který by byl věnován zhmotnění a předání pocitu lehkosti z výkresové části. | |
Provozní řešení | A | Při čtení společné předdiplomní části jsem si v duchu představoval, že něco takového zřejmě, z hlediska provozu a způsobu vystavování, zde vznikne. Záměr projektu tak zde je naplněn, a případné nedostatky, které by odhalil někdo velmi pečlivý, jsou jistě řešitelné v duchu původního konceptu, beze ztráty hlavní myšlenky | |
Technicko konstrukční řešení | C | Konstrukční řešení je srozumitelné, až banální. Nejvíce vzrušující by mohlo být u kostky, ale nějaké rozpracování se zápalem pro konstrukční detaily zde chybí. Což ve fázi, v jaké projekt je, není chybou, jen jde o vyjádření toho, jak na mně tato část dokumentace působí. | |
Formální úroveň | B | Vkusně zpracované portfolio, s jemnými náznaky určité tvrdosti a nezlomnosti autorčina charakteru je reprezentativním výsledkem studia. Umožňuje čitelnou organizaci předávaných informací a jednoduchou orientaci v osnově projektu. O vhodnou formu jde zejména vzhledem k urbanistickému řešení, kde lze projekt snadno číst a má odpovídající detail. |
eVSKP id 133935