KADÁKOVÁ, N. Porovnání energetických mixů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Hlavním cílem předložené bakalářské práce bylo porovnání energetických mixů vybraných zemí. Studentka postupně popsala a porovnala energetický mix České republiky, Slovenska, Itálie a Norska, v závěru pak mixy porovnala mezi sebou. Cíle práce byly naplněny, je přehledná, jednotlivé kapitoly na sebe vhodně navazují. Výskyt pravopisných chyb a překlepů je přiměřený délce práce. Studentka pracovala samostatně, využívala konzultace a závěry z těchto konzultací do práce zapracovávala. Práce splnila zadání i formální požadavky kladené na závěrečnou bakalářskou práci a doporučuji ji k obhajobě. Práci hodnotím známkou B – velmi dobře.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předložená bakalářská práce se zabývá porovnáním energetických mixů čtyř vybraných států v rámci Evropy. Energetické mixy studentka hodnotí z pohledu elektroenergetiky ve vztahu k výrobě elektřiny z těchto zdrojů a environmentálního hlediska. V popisu en. mixu Slovenska je rozsáhlý popis tepelných elektráren EVO a ENO, přičemž jejich instalovaný výkon není ani 10%. Naopak zde chybí zmínka o instalovaném výkonu v plynu, který dle obrázku 2.5 meziročně roste. U mixu ČR jsou popsány navíc i teplárny. Rovněž u Itálie jsou z tepelných elektráren uvedny pouze uhelné elektrárny, které se však podílí na celkové výrobě cca 15%. Plynové elektrárny, které v práci opět zcela chybí se podílí na výrobě cca 40%. Z práce je tedy patrná značná nevyváženost mezi jednotlivými zdroji. Vlastní závěry v práci formulovány jsou, nicméně pro celkovou objektivitu hodnocení zdrojů by bylo zapotřebí vzít do úvahy více aspektů. V bakalářské práci se vyskytuje větší množství nepřesností, práce s literaturou je podprůměrná. Předloženou bakalářskou práci doporučuji k obhajobě a s přihlédnutím k náročnosti tématu hodnotím dobře/C.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | E | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | D | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | E |
eVSKP id 108706