MAJTÁN-ČERNÁK, T. Letové výkony soutěžního modelu letadla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.
Student se v práci zaměřil na letová měření soutěžního modelu, která mají sloužit jako podklad pro vývoj nových modelů pro další ročníky soutěže. Student v práci navrhl metodiku pro ověření míry namáhání konstrukce během soutěžního letu, letové výkony však opomněl. Během práce student prokázal schopnost samostatného řešení problému a schopnost práce s literaturou. Dobře se také zorientoval v tématu letových zkoušek, které není běžné v základním studiu. Svůj postup řešení přehledně a logicky uspořádal. Student také provedl experiment, kde ověřil navrženou metodiku v praxi. Poslední kapitolu vytvořil nad rámec zadání a cílů BP kde provedl základní vyhodnocení dat naměřených během experimentu. I po odklonu od cílů BP, práce poskytuje základ pro vývoj dalších letounů určených pro studentskou soutěž Air Cargo Challange.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Bakalářská práce nese název Letové výkony soutěžního modelu letadla. Práce je rozčleněná do šesti kapitol a obsahuje 47 stran. Po grafické stránce je práce velmi dobře zpracovaná. Jazyková úroveň nebyla hodnocena, protože je práce psaná slovensky. V práci je nejprve představena soutěž Air Cargo Challenge 2015 a soutěžní model letounu FabricK navržený studentským týmem. Dalším cílem práce bylo uvedení metod používaných pro ověření letových výkonů. Tyto metody jsou uvedené, ale pouze pro letouny s pilotem na palubě. V práci chybí uvážení specifik letových měření s bezpilotním prostředkem. Nejdůležitějším cílem práce měl být návrh metodiky pro ověření letových výkonů letounu. Uvedená metodika ale nevede k měření letových výkonů, nýbrž pouze k záznamu průběhu některých veličin jako je rychlost nebo zrychlení letounu v průběhu soutěžní mise. Výsledkem měření, které bylo nad rámec zadání práce, bylo vyhodnocení násobku letounu v průběhu soutěžní mise. Tento poznatek má vést k hmotnostně úspornější verzi letounu pro další ročníky soutěže. Ačkoliv se jedná o velmi zajímavou bakalářskou práci, za kterou se skrývá mnoho úsilí, došlo k odklonu od zadaného tématu, kterým měla být metodika pro ověření letových výkonů. Proto bakalářskou práci celkově hodnotím známkou C a doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | D | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 92835