KANTOR, T. Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .
Studentka předkládá promyšlené urbanistické řešení reflektující širší vztahy v kontextu fungování města. Území člení na dopravní část a část s polyfunkčními objekty. Provozní řešení je přehledné, samotné materiálové a architektonické řešení je kultivované, ale snad až příliš utilitární. Konstrukčí řešení odpovídá zvolenému konceptu. Grafika je přesvědčivá, více péče by si zasložily finální perspektivy, ze kterých není zcela čitelný vztah nově navrhovaných budov k okolí a patřičně projekt neprezentují.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | 95 | Studentka pracovala po celou dobu semestru se zájmem, vynikala logickým uvažováním. Odevzdaná práce odpovídá požadavkům na rozsah bakalářské práce. |
Kvalitní práce dokládající svým rozsahem zájem autorky o přesah původního zadání návrhu přestupního terminálu do práce reflektující širší problematiku města a využití brownfield zón
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | B | Autorka svým urbanistickým konceptem demonstruje ambici o zrod nového městského prostoru, přesahujícího monofunkci samotného přestupního terminálu. Zástavbou terminálu a doplněním dalších samostatných objektů s veřejných funkcí se snaží o vytvoření nového těžiště města s využitím potenciálu stávajících opomíjených budov v okolí. Veřejný prostor dělí do samostatných celků, nové stavby rámují prostranství ve snaze blížit se logice průchozího bloku. Rozhodně tím přispívá k možnosti dalšího volnočasového využití místa koncentrace nejen cestujících obyvatel. Koncept je však limitován reálností využití naddimenzovaného Centra designu, který je zde spíše tradiční kulisou. Kladem je vyřešení dopravních návazností s ohledem na přepokládanou kapacitu nejen automobilové, ale i pěší a cyklo dopravy a akceptace potenciálu nového městského okruhu přímo v návrhu. | |
Provozní řešení | A | Provozní řešení je logické, bezkolizní a s dobrou orientací komunikačních jader, vstupů i návazností na předprostory budov. Dispozice a koncept rozložení jednotlivých funkcí podpořila autorka obsáhlými analýzami pro volbu kapacity a potenciálu využití nových staveb. Dopravní obslužnost prostoru vychází z volby urbanistického konceptu a je opět čitelně doložena analýzami vzniku městského dopravního okruhu. | |
Technicko konstrukční řešení | A | Autorka podtrhuje čistotu prostorového uspořádání jednotlivých objektů i volbou konstrukčního systému, důrazem na materiál a konstrukční detail. Využívá možnosti soudobých technických řešení pasivních budov. Volba materiálu je vedena snahou o propojení estetického výrazu souboru staveb. Typický řez fasádou dokládá jednoznačně schopnosti studentky zabývat se konstrukčním řešením s přesahem do architektonické tvorby a designu. | |
Architektonické řešení | A | Architektonické řešení je vedeno snahou o nalezení jednoznačné identity evokující funkce i význam budov a to bez ztráty lidského měřítka. Ve srovnání s okolní zástavbou působí zejména objekty občanské vybavenosti svými proporcemi až skromně, volbou materiálu a členěním fasád však studentka vyvážila jejich důstojnost. Respekt, který vyvolávají dimenze a rytmika sloupořadí a předsazených fasád je kladem projektu. Práce se zelení není jen schematickou skicou, autorka dokládá jasnou představu o symbióze zeleně a souboru staveb v návaznosti na veřejný prostor. | |
Formální úroveň | A | Vysoká úroveň grafického provedení portfolia s obsahem převyšujícím rozsah zadání. Velmi si cením přehlednosti jednotlivých kapitol a smysluplné abstrahování analytické části. Přesvědčivosti konceptu by pomohlo více zákresů popř. vizualizací. |
eVSKP id 102913