SALEH, A. Studie nákupní činnosti v obchodní organizaci [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2018.

Posudky

Posudek vedoucího

Jurová, Marie

Zpracování práce je podloženo ročními zkušenostmi v obchodním podnikání. Pracoval samostatně, se zájmem o řešenou oblast podnikání a to jak ve směru k zákazníkům, tak i distribučním stupňům. Snaha pro rozšíření podnikání vedla autora do dodavatelských stupňů a hodnocení dodavatelů u vybraného druhu zboží.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C Naplnění cíle je spíše stručně splněno bez možných vazeb na rozvoj podnikání v dané současnosti i vazeb na strategické podnikání.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Postup je zpracován na základě teoretických přístupů pro malý podnik, což odpovídá zadání. Analýza odpovídá době podnikání malé obchodní společnosti, která působí na trhu jeden rok. Návrhová část je zpracována na základě metod pro hodnocení dodavatelů na vybrané druhy zboží a vedeš k výběru dodavatelů pro další podnikání obchodní společnosti.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Interpretace je zaměřena na realizaci nákupu a k těmto činnostem výběru dodavatelů. Závěry jsou pro sestaveny pro současný reálný čas a vybraný druh zboží.
Praktická využitelnost výsledků C Výsledky jsou orientovaný pouze na jediný druh zboží, kde malá organizace stojím v obchodní činnost a logistických řetězců jako sprostředkovatel v distribučních stupních.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Uspořádání práce i formální náležitosti splňují základní požadavky na závěrečnou práci bakalářského studia univerzity. Použitá odborná terminologie je na úrovni základů tvorby distribučních stupňů.
Práce s informačními zdroji, včetně citací D Práce s informačními zdroji je rozsáhlá, ale jejich zaznamenání neakceptuje v plné míře ISO normu 690, včetně citací.
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Tesař, Rostislav

Autor řeší problematiku rozvoje obchodních činností v mikrofirmě ( 2 prac.) s cílem zvýšit spokojenost klientů v zahraničí. V teoretické části vymezuje oblasti, které v praktické části řeší, především nákup. Analyzuje nákupní proces 3 polských dodavatelů , definuje jeho nedostatky, hodnotí dodavatele podle zvolených kritérií a stanovuje strategii obchodu s nimi. Cíl BP byl splněn.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Praktická využitelnost výsledků B
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji C
Splnění stanovených cílů B
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 109802