ŠČERBA, B. Napjatostně deformační analýza mostu v Třineckých železárnách [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Téma bakalářské práce je napjatostně deformační analýza mostu, který si student sám vybral – most v areálu Třineckých železáren, a na problematice začal pracovat téměř před rokem. Jedním z cílů této práce je vytvořit dodatečné studijní materiály pro studenty bakalářského studijního programu, a proto práce obsahuje více různých variant mostu řešeného analyticky. Student pracoval samostatně a průběžně informoval vedoucího práce o průběhu řešení. Prokázal velmi vysokou schopnost prezentace a interpretace dosažených výsledků. Navrhuji celkové hodnocení práce A/výborně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Autor se v práci zabývá deformačně-napěťovou analýzou mostu v Třineckých železárnách. Na základě provedené rešeršní studie, ve které se snaží získat co nejvíce informací k řešené problematice, přistupuje k tvorbě dvou výpočtových modelů na bázi analytického řešení. V prvním výpočtovém modelu provádí zjednodušení mostové konstrukce odebráním vybraných nosných elementů s cílem dosažení vnitřní statické určitosti. Tento model je, dle mého názoru, nepřijatelný a zcela zavádějící, neboť zásadním způsobem zasahuje do nosných prvků konstrukce a autor tak řeší úplně jiný problém. V druhém výpočtovém modelu autor již respektuje mostovou konstrukci, která je vnitřně staticky neurčitá, správně formuluje, pro další řešení nutné, deformační podmínky a předpokládá dva zátěžné stavy mostu. V prvním případě předpokládá zatížení mostové konstrukce vlastní tíhou, ve druhém případě vlastní tíhou a vozidlem Tatra. Řešenou mostovou konstrukci modeluje jako prutovou soustavu. Následně vyhodnocuje deformaci konstrukce a napětí v jednotlivých nosných elementech s ohledem na možný vznik MS pružnosti a MS vzpěrné stability. Správnost analytického řešení deformačně-napěťové odezvy mostové konstrukce verifikuje metodou konečných prvků. V další části bakalářské práce se autor zabývá deformačně-napěťovou odezvou mostu, který modeluje jako rámovou konstrukci. V závěru práce autor řeší deformačně-napěťovou analýzu symetrického a nesymetrického provedení mostové rámové konstrukce. Posuzovaná práce je zpracována přehledně a s minimem překlepů. Autor by si však měl ujasnit používané pojmy a s tím spojené nevhodné formulace v textu práce. Velmi však oceňuji použití MKP při řešení této problematiky. Autor, Bořek Ščerba, splnil všechny vymezené cíle bakalářské práce. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 109071