NOVOTNÝ, L. Záznam a evidence doby letu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.
Úkolem studenta bylo provést rešerši a vyhodnocení požadavků leteckých předpisů a Nařízení EU (PART FCL, ICAO) na evidenci letové doby pilotů a letounů, včetně analýzy možných způsobů evidence a provádění záznamů. Cílem práce seznámení se s požadavky leteckých předpisů a nařízení ÚCL na evidenci doby letu pilotů a letounů. Práce je členěna do sedmi kapitol o rozsahu 36 stran. Cíle práce bylo dosaženo. V práci jsem očekával hlubší pojednání o evidenci doby letu zejména v konfrontaci s praxí. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Práce má 21 stran vlastního textu, dále pak obsahuje seznam zkratek a literatury a tři přílohy. Cílem práce bylo provést rešerši a vyhodnocení požadavků leteckých předpisů na evidenci letové doby pilotů a letounů. Po obecném úvodu následuje kapitola 3. v níž se dozvídáme v kterém sloupci má být vyplněna ta či ona informace, ale chybí jakýkoliv odkaz na tabulku, která je předmětem vyplnění. Rovněž chybí citace literatury, ze které student čerpá. Je zde i nepříliš vhodné členění kapitol a např. název kapitoly, 3.2 Pokyny k použití, příliš nedává smysl. Následuje kapitola 4 Diference v záznamu do zápisníků letů, kde jsou stručně popsány rozdíly v zápisnících pro vrtulníky či kluzáky. Je zde i popis zápisníků letů pro UL letouny, ačkoliv se student v úvodu práce vymezuje pouze na letouny spadající pod Úřad civilního letectví. V příloze dokonce nalezneme i vzor takovéhoto zápisníku letů. Další kapitola 5 Palubní deník popisuje všechny náležitosti, které musí palubní deník obsahovat. Opět však chybí zdroj odkud student informace čerpal. V kapitole 6 pak rozebírá provozní technické doklady letadel, motorů a vrtulí. V této části také definuje dobu letu a dobu provozu. V celkovém hodnocení nemohu souhlasit se studentovým závěrem, že se mu podařilo vytvořit ucelenou přehlednou publikaci, která by mohla sloužit pro orientaci jak správně vyplnit dokumentaci. Spíše naopak, studentovi se nepodařilo provést rešerši požadavků leteckých předpisů a Nařízení EU na evidenci letové doby a zpracoval pouze analýzu možných způsobů evidence a provádění záznamů. Přes uvedené výhrady doporučuji práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | E | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | E | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | E | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | E | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | D | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | E |
eVSKP id 83676