KAZIMÍROVÁ, B. Konkurenční strategie vybrané firmy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2017.
Autorka zpracovávala dosti obtížnou tématiku, a to vypracování konkurenční strategie podniku. Předložená práce je vcelku dobře napsána. U některých analýz autorka mohla jít více do hloubky. Otázka: Jaké metody hodnocení efektivnosti investic znáte?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | C | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B |
Cílem práce je stanovení nejlepší konkurenční strategie dané firmy.Práce je členěna přehledně do kapitol, bez gramatických chyb a překlepů. Je zpracována jasně a srozumitelně s použitím vhodné terminologie. Seznam odborné literatury svědčí o širokém záběru zpracovaných podkladů a snaze autorky o pochopení a důkladné popsání celé problematiky. Zdroje a odkazy jsou citovány dostatečně.Diplomová práce je zpracována se zájem o danou problematiku. Provedená analýza konkurenční strategie firmy se opírá o teoretické znalosti a základní známé metody. Hlavní důraz je však kladen na jejich interpretaci v praktických příkladech a shrnutí s jasnými závěry. Jednotlivé varianty alternativ strategií se opírají o rozsáhlou znalost firmy, jejích finančních ukazatelů, konkurenčního prostředí, zákazníků, slabých a silných stránek. Oceňuji přehledné zpracování jednotlivých analýz. Zejména pak Porterův model pěti konkurenčních sil.Práce jako výstup nabízí konkrétní řešení s praktickým využitím pro budoucnost firmy. V tomto spatřuji její největší přínos. Majitelé, kteří, jak píše autorka, řídí firmu spíše dle intuice, mohou využít zpracované podklady a analýzy pro svá budoucí rozhodování. Nová produktová řada „V práci se budete cítit jako doma“ odpovídá moderním trendům v oblasti vybavování kancelářských prostor. Společně se strategií akvizice s dodavatelskou firmou se nabízené řešení jeví jako optimální pro budoucí rozvoj firmy.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji | C |
eVSKP id 100658