SMEJKAL, J. Přímý vstřik benzínu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.

Posudky

Posudek vedoucího

Dundálek, Radim

Předložená bakalářská práce je rešeršního charakteru a pojednává o palivových systémech použitých u moderních benzínových pohonných jednotek s přímým vstřikem paliva. V práci je detailně představena emisní legislativa a velký prostor je věnován popisu jednotlivých komponentů systému. Přínosem je rovněž obsáhlá tabulka s přehledem parametrů jednotlivých motorů s přímým vstřikem benzínu. Student pracoval samostatně a pravidelně využíval konzultaci. Práce je členěna vcelku přehledně a jednotlivé kapitoly na sebe logicky navazují. Student splnil požadavky dané zadáním a proto práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Janoušek, Michal

Cílem práce pana Smejkala je rešeršní popis Přímého vstřikování benzínu. V první kapitole se auto věnuje historickému vývoji přímého vstřikování benzínu do spalovacího prostoru. Dále autor popisuje obecně způsoby tvorby směsi a její spalování ve spalovacím prostoru. Ve třetí kapitole autor popisuje jednotlivé části palivového systému motorů s přímým vstřikem paliva. V části o řízení systému by bylo vhodné zmínit řízení množství paliva na sání vysokotlakého čerpadla, které je v současné době nejpoužívanější. Čtvrtá kapitola je věnována obecně emisím a popisu jejich složek včetně jejich vlivu na životní prostředí a popisuje velmi stručně legislativu týkající se emisních limitů. V závěru kapitoly autor popisuje lambda regulaci a používané typy lambda sond a katalyzátorů používaných ve výfukovém systému včetně filtrů pevných částic a zamýšlí se nad parametry ovlivňujícími množství emisí škodlivin, což se z hlediska struktury práce nejeví jako šťastné. Pátá kapitola obsahuje tabulární přehled zážehových motorů s přímým vstřikem, kdy tabulka začíná na straně 34 a končí na straně 45, přičemž záhlaví je uvedeno pouze na první straně. Celkově tato tabulka neobsahuje pro čtenáře výraznou informační hodnotu. V šesté kapitole se autor zamýšlí nad budoucím vývojem systémů přímého vstřikování, kdy popisuje možné budoucí trendy kombinace přímého a nepřímého vstřiku paliva. Práce z hlediska grafické úpravy obsahuje prázdné strany, v záhlaví stran nejsou uvedeny názvy kapitol resp. Neodpovídají uvedené kapitole. Tabulka uvedená v páté kapitole by měla být přílohou práce nikoli její součástí. Práci doporučuji k obhajobě

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání C
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod D
Vlastní přínos a originalita
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii
Logické uspořádání práce a formální náležitosti D
Grafická, stylistická úprava a pravopis E
Práce s literaturou včetně citací C
Navrhovaná známka
D

Otázky

eVSKP id 124079