SMEJKAL, J. Přímý vstřik benzínu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Předložená bakalářská práce je rešeršního charakteru a pojednává o palivových systémech použitých u moderních benzínových pohonných jednotek s přímým vstřikem paliva. V práci je detailně představena emisní legislativa a velký prostor je věnován popisu jednotlivých komponentů systému. Přínosem je rovněž obsáhlá tabulka s přehledem parametrů jednotlivých motorů s přímým vstřikem benzínu. Student pracoval samostatně a pravidelně využíval konzultaci. Práce je členěna vcelku přehledně a jednotlivé kapitoly na sebe logicky navazují. Student splnil požadavky dané zadáním a proto práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Cílem práce pana Smejkala je rešeršní popis Přímého vstřikování benzínu. V první kapitole se auto věnuje historickému vývoji přímého vstřikování benzínu do spalovacího prostoru. Dále autor popisuje obecně způsoby tvorby směsi a její spalování ve spalovacím prostoru. Ve třetí kapitole autor popisuje jednotlivé části palivového systému motorů s přímým vstřikem paliva. V části o řízení systému by bylo vhodné zmínit řízení množství paliva na sání vysokotlakého čerpadla, které je v současné době nejpoužívanější. Čtvrtá kapitola je věnována obecně emisím a popisu jejich složek včetně jejich vlivu na životní prostředí a popisuje velmi stručně legislativu týkající se emisních limitů. V závěru kapitoly autor popisuje lambda regulaci a používané typy lambda sond a katalyzátorů používaných ve výfukovém systému včetně filtrů pevných částic a zamýšlí se nad parametry ovlivňujícími množství emisí škodlivin, což se z hlediska struktury práce nejeví jako šťastné. Pátá kapitola obsahuje tabulární přehled zážehových motorů s přímým vstřikem, kdy tabulka začíná na straně 34 a končí na straně 45, přičemž záhlaví je uvedeno pouze na první straně. Celkově tato tabulka neobsahuje pro čtenáře výraznou informační hodnotu. V šesté kapitole se autor zamýšlí nad budoucím vývojem systémů přímého vstřikování, kdy popisuje možné budoucí trendy kombinace přímého a nepřímého vstřiku paliva. Práce z hlediska grafické úpravy obsahuje prázdné strany, v záhlaví stran nejsou uvedeny názvy kapitol resp. Neodpovídají uvedené kapitole. Tabulka uvedená v páté kapitole by měla být přílohou práce nikoli její součástí. Práci doporučuji k obhajobě
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | |||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | |||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | D | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | E | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 124079